حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متا سیستم عامل Horizon OS را عمومی کرد، ایسوس و لنوو اولین استقبال‌کننده‌ها هستند

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | گجت‌های پوشیدنی، متا

شاید فکر کنید که مثلا وقتی یک شرکت در زمینه‌ای موفق است، چرا به فکر ورود به بازار دیگری باشد؟ مثلا متا در بخش شبکه‌های اجتماعی یک غول بلامنازع است اما چرا تمرکز ویژه‌ای روی هدست‌ها دارد؟ خب شاید چون هدست‌ها را “آینده‌ی صنعت” می‌داند. متا یک سیستم عامل ویژه برای این دسته محصولات دارد که Horizon OS نام دارد. امروز به صورت رسمی اعلام شد که متا سیستم عامل Horizon OS را عمومی کرده و ایسوس و لنوو اولین استقبال‌کننده‌ها هستند.

سیستم عامل Horizon OS متا

متا امروز به صورت رسمی اعلام کرد که سیستم‌عامل Horizon OS خود را برای استفاده برندهای شخث ثالث باز ارائه می‌کند. این سیستم‌عامل پیش از این روی هدست‌های Oculus در دسترس بود.

اولین شرکت‌هایی که از سیستم عامل Horizon در هدست‌های جدیدشان استفاده می‌کنند، ایسوس و لنوو خواهند بود. هدست ایسوس با نام تجاری ROG و برای گیمرها طراحی خواهد شد، در حالی که لنوو “دستگاه‌های واقعیت ترکیبی را برای بهره‌وری، یادگیری و سرگرمی توسعه خواهد داد”.

متا با تاکید به این واقعیت اشاره می‌کند که این دستگاه‌ها درست مانند هدست Quest 3 از تراشه‌های کوالکام استفاده خواهند کرد. همچنین گفته شده که یک نسخه محدود “Meta Quest، با الهام از Xbox” وجود خواهد داشت که توسط متا و تیم Xbox توسعه یافته است.

فروشگاه Meta Quest به Meta Horizon Store تغییر نام داده است تا بهتر با نام سیستم عامل هماهنگ شود. نرم افزار موبایل Meta Quest نیز به Meta Horizon تغییر نام خواهد داد.

متا همچنین در حال آغاز روند حذف موانع بین فروشگاه Meta Horizon و App Lab است. این تصمیم به هر توسعه‌دهنده‌ای که الزامات فنی و محتوای اولیه را برآورده می‌کند، اجازه می‌دهد نرم‌افزار خود را برای این سیستم‌عامل ارائه کند. عناوین App Lab به زودی در بخش اختصاصی فروشگاه Horizon قرار خواهند گرفت.

متا همچنین فروشگاه اپلیکیشن‌های ۲ بعدی گوگل پلی را تشویق می‌کند تا به سیستم عامل Horizon OS بیاید، «جایی که می‌تواند با مدل اقتصادی فعلی، به کار ادامه دهد». اینکه آیا گوگل این دعوت را می پذیرد یا خیر، مشخص نیست.

در نهایت، متا در حال توسعه یک چارچوب برنامه فضایی جدید یا “Spatial App Framework” است که به توسعه دهندگان موبایل کمک می‌کند تا “تجارب واقعیت ترکیبی” ایجاد کنند. آن‌ها می‌توانند از ابزارهایی که قبلاً با آن‌ها آشنا هستند استفاده کنند تا برنامه‌های تلفن همراه خود را به سیستم عامل Horizon OS بیاورند یا برنامه‌های واقعیت ترکیبی کاملاً جدیدی ایجاد کنند.

با این تصمیم، کاملاً واضح است که متا می‌خواهد سیستم عامل Horizon برای هدست‌های AR/VR/MR همان چیزی باشد که ویندوز برای رایانه‌ها و اندروید برای تلفن‌های هوشمند است، پلتفرمی که برای همه سازندگان دستگاه‌های سخت‌افزاری در دسترس است.

نظر شما چیست؟ سیستم‌عامل اکوسیستم هدست‌ها به دست چه شرکتی خواهد افتاد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)