حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی اپل در iOS 18 توسط مدل زبانی بزرگ این شرکت و تماماً بر روی دستگاه اجرا خواهد شد

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات، هوش مصنوعی

همان‌طور که در بسیاری از شایعات پیرامون اپل که در ماه‌های اخیر فاش شده، اشاره شده است، این شرکت سرمایه‌گذاری هنگفتی بر روی انواع فناوری‌های هوش مصنوعی انجام می‌دهد. اپل استراتژی هوش مصنوعی خود را در خردادماه در رویداد 2024 WWDC، به‌عنوان بخشی از iOS 18 و سایر نسخه‌های جدید سیستم‌عامل‌های خود، معرفی خواهد کرد. حال، در آخرین گزارش‌ها گفته می‌شود که اپل ویژگی‌های هوش مصنوعی که توسط مدل زبانی بزرگ خود قدرت می‌گیرد را تماماً آفلاین و بر روی دستگاه اجرا خواهد کرد.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

در آخرین نسخه از خبرنامه Power On، مارک گورمن می‌گوید که انتظار می‌رود ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی آیفون به‌طور کامل توسط یک مدل زبانی بزرگ اختصاصی اپل، تماماً آفلاین و بر روی دستگاه ارائه شود. می‌توانید انتظار داشته باشید که اپل از مزایای حریم خصوصی و سرعت در این رویکرد تبلیغ کند.

9to5Mac قبلاً در iOS 17.4 ارجاعات کدی پیدا کرده بود که به یک مدل روی دستگاه به نام “Ajax” اشاره می‌کرد. اپل همچنین درحال کار بر روی نسخه‌های میزبان سرور Ajax نیز هست.

نقطه‌ضعف LLMهای روی دستگاه این است که نمی‌توانند به اندازه مدل‌هایی که بر روی سرورهای آنلاین اجرا می‌شوند، با ده‌ها میلیارد پارامتر و به‌روزرسانی مداوم داده‌ها ارائه شوند.

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

هوش مصنوعی اپل در iOS 18

بااین‌حال، مهندسان اپل احتمالاً می‌توانند از یکپارچگی کامل پلتفرم‌هایش، با نرم‌افزاری که بر روی تراشه‌های سیلیکونی اپل در داخل دستگاه‌هایش تنظیم شده‌اند، استفاده کنند تا از رویکرد روی دستگاه حداکثر استفاده را ببرند. مدل‌های روی دستگاه معمولاً بسیار سریع‌تر از انتقال درخواست ازطریق یک سرویس ابری پاسخ می‌دهند و همچنین این مزیت را دارند که می‌توانند به‌صورت آفلاین در مکان‌هایی بدون اتصال یا اتصال محدود اینترنت کار کنند.

درحالی‌که ممکن است LLMهای روی دستگاه، پایگاه داده‌ای غنی از دانش جاسازی‌شده مانند چیزی مانند ChatGPT برای پاسخ به سؤالات مربوط به انواع حقایق بی‌اهمیت تصادفی را نداشته باشند، می‌توان آن‌ها را طوری تنظیم کرد که در بسیاری از کارها بسیار توانا باشند. می‌توانید تصور کنید که یک LLM روی دستگاه می‌تواند پاسخ‌های خودکار پیچیده‌ای به پیام‌ها ایجاد کند، یا برای مثال، تفسیر بسیاری از درخواست‌های رایج Siri را بهبود بخشد.

این مدل همچنین به‌خوبی به پایبندی دقیق اپل به حریم خصوصی کمک می‌کند. هیچ ضرری ندارد که همه ایمیل‌ها و پیام‌های متنی دانلودشده‌تان را ازطریق یک مدل روی دستگاه منتقل کنید، زیرا داده‌ها به‌صورت محلی بر روی دستگاه شما باقی می‌مانند.

مدل‌های روی دستگاه همچنین ممکن است بتوانند وظایف مولد هوش مصنوعی مانند ایجاد سند یا تصویر را بر اساس اعلان‌ها انجام دهند تا به نتیجه مطلوبی برسند. اپل هنوز این انعطاف را دارد که با شرکتی مانند گوگل شریک شود تا برای کارهای خاص نیز به چیزی مانند Gemini روی سرور اتکا کند.

زمانی که اپل استراتژی هوش مصنوعی خود را در WWDC معرفی اعلام کرد، مطمئناً می‌دانیم که قصد دارد چه کاری انجام دهد. رویداد اصلی در 21 خرداد آغاز می‌شود که در آن این شرکت از تمام ویژگی‌های نرم‌افزاری جدید که برای iPhone ،iPad ،Mac ،Apple Watch ،Apple TV ،Vision Pro و موارد دیگر ارائه می‌کند، رونمایی خواهد کرد.

نظر شما درباره هوش مصنوعی اپل در iOS 18 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی