حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی‌های مجهز به تراشه کوالکام Snapdragon 8 Gen 4 نیاز به باتری‌های بزرگتری دارند؟

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات

هر سال تراشه‌های جدید عرضه می‌شوند و تلاش دارند تا با فناوری‌های نوین، افزایش توان پردازشی و کاهش مصرف انرژی را رقم بزنند. معمولا هدف اول در دسترس است اما هدف دوم خیلی اوقات به خوبی به دست نمی‌آید. شاید سال آینده برای گوشی‌های اندرویدی از آن دست سال‌ها باشد. به تازگی گزارشی داریم که حدس و گمان‌هایی مبنی بر نیازمندبودن به باتری بزرگتر در گوشی‌های دارای کوالکام Snapdragon 8 Gen 4 را مطرح می‌کند.

احتمال استفاده از باتری بزرگتر در گوشی‌های مجهز به کوالکام Snapdragon 8 Gen 4

شایعات قبلی حاکی از جهش عملکرد تراشه پرچمدار آینده کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 4 بودند. با این حال به تازگی گفته می‌شود که کوالکام ممکن است در مدیریت بهره وری انرژی اسنپدراگون 8 نسل 4 با مشکلاتی مواجه شود.

در نتیجه، برندهای اندرویدی متکی بر این تراشه، ممکن است ظرفیت باتری بالاتری را برای جبران مصرف انرژی بالاتر انتخاب کنند. طبیعتا این باعث وزن و ضخامت بیشتر محصولات می‌شود.

تراشه Snapdragon 8 Gen 4 کوالکام ممکن است اواسط پاییز ۱۴۰۳ و در جریان اجلاس اسنپدراگون رونمایی شود.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴

جالب است بدانیدکه این تراشه از فرآیند 3 نانومتری N3E بهبود یافته TSMC استفاده می کند. در حالی که از نظر تئوری، باید مصرف انرژی کمتری نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 3 (ساخته شده با فرآیند 4 نانومتری TSMC) داشته باشد اما باید تغییر در کلاسترهای CPU و کلاک آنها را نیز در نظر بگیریم.

دان مک گوایر، مدیر ارشد بازاریابی کوالکام تایید کرده است که تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 از هسته‌های اختصاصی قدرتمند Oryon استفاده خواهد کرد. شایعات حاکی از آن است که تراشه پرچمدار جدید فاقد هسته‌های کم‌مصرف خواهد بود. در عوض دارای ۲ کلاستر ۶ + ۲ هسته‌ای Oryon خواهد بود. جا دارد یادآور شوم که تراشه آتی Snapdragon X Elite این شرکت که برای کامپیوترهای شخصی ویندوزی ساخته شده نیز از هسته‌های Oryon استفاده می‌کند.

اگرچه این مدیر کوالکام چیز زیادی در کلاسترهای CPU اسنپدراگون 8 نسل 4 تایید نکرد، شایعات قبلی حاکی از آن است که این شرکت در حال آزمایش این تراشه با کلاک 4.3 گیگاهرتز بوده است. در حال حاضر تک هسته قدرمند Cortex-X 4 تراشه Snapdragon 8 Gen 3 با کلاک 3.3 گیگاهرتز عرضه می‌شود. طبیعتا افزایش کلاک به افزایش عمکلرد و همزمان مصرف انرژی منجر می‌شود.

باتری‌های ۵۵۰۰ میلی‌آمپری برای پرچمدارهای اندرویدی آینده

منبع این گزارش عنوان می‌کند که فعلا  ۳ گوشی مجهز به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 در حال بررسی مدیریت عملکرد و بهره‌وری انرژی هستند. طبق گزارش‌ها، هر ۳ دستگاه دارای باتری 5500 میلی آمپر ساعتی هستند. پیش از این شایعه شده بود که OnePlus 13 اولین پرچمداری است که به اسنپدراگون 8 نسل 4 مجهز می شود. شایعات درباره این دستگاه به باتری ۵۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره دارند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که این گزارش به باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپری مربوط به نگرانی‌های  پیرامون تراشه است یا برای بهبود عمر باتری نسبت به وضعیت فعلی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)