حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 پرو به پوشش ویژه لنز دوربین برای بهبود کیفیت تصویر مجهز خواهد شد

نوشته

1 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

گزارش جدیدی ادعا می‌کند که اپل درحال آزمایش یک فناوری پوشش اپتیکال ضد انعکاس جدید برای لنز دوربین‌های سری آیفون 16 پرو است که می‌تواند کیفیت عکس‌ها را با کاهش اثرات مصنوعی مانند هاله‌های نوری بهبود بخشد.

پوشش ویژه لنز دوربین آیفون 16 پرو

با توجه به اطلاعات دریافتی توسط yeux1122 در وبلاگ Naver، به‌نقل از یک منبع در زنجیره تأمین اپل، این شرکت به‌دنبال معرفی تجهیزات جدید لایه اتمی (ALD) در فرآیند تولید لنز دوربین آیفون است.

ALD شامل قرار دادن یک لایه اتمی در یک زمان بر روی یک بستر است که امکان کنترل بسیار دقیق بر ضخامت و ترکیب لنز دوربین را فراهم می‌کند. استفاده از این فناوری به سازندگان اجازه می‌دهد تا لایه‌های بسیار نازکی از مواد را روی دستگاه‌های سخت‌افزاری ازجمله اجزای دوربین اعمال کنند.

ازنظر لنزهای دوربین، ALD را می‌توان برای اعمال پوشش‌های ضد انعکاس استفاده کرد که می‌تواند به کاهش مصنوعات عکاسی مانند رگه‌های نوری و هاله‌ای که می‌تواند در تصویر نهایی رخ دهد، مانند زمانی که یک منبع نور روشن مانند خورشید به‌طور مستقیم به داخل لنز می‌تابد، کمک کند.

پوشش ویژه لنز دوربین آیفون 16 پرو

پوشش ویژه لنز دوربین آیفون 16 پرو

ALD همچنین می‌تواند شبح‌سازی را کاهش دهد، نوعی اعوجاج تصویر که در آن تصاویر ضعیف و ثانویه معمولاً در مقابل منبع نور روشن در عکس ظاهر می‌شوند. این حالت زمانی اتفاق می‌افتد که نور بین سطوح عناصر لنز و سنسور دوربین به عقب و جلو بازتاب می‌شود.

علاوه‌بر این، مواد به‌کاررفته با ALD می‌توانند در برابر آسیب‌های محیطی به سیستم لنز دوربین محافظت کنند، بدون اینکه بر توانایی سنسور برای گرفتن نور به‌طور مؤثر تأثیر بگذارند.

وبلاگ Naver ادعا می‌کند که فرآیند تولید این لنز بر روی یک مدل پرو در سری آیفون‌های نسل بعدی اپل اعمال خواهد شد که به‌نظر می‌رسد به یک یا هر دو مدل پرو در سری آیفون 16 اشاره داشته باشد، اگرچه با توجه به زمان‌بندی شایعه‌شده، احتمال آزمایش این روش برای مدل‌های سال آینده آیفون 17 پرو را نیز نباید نادیده گرفت.

انتظار می‌رود هر دو مدل آتی آیفون 16 پرو دارای یک لنز تتراپریسم با زوم اپتیکال 5 برابر باشند؛ قابلیتی که درحال‌حاضر منحصر به آیفون 15 پرو مکس است.

نظر شما درباره پوشش ویژه لنز دوربین iPhone 16 Pro چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی