حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ دوباره اول شد، حتی با وجود کاهش فروش!

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، عملکرد تجاری شرکت ها

در آمار کلی بازار موبایل جهانی سال ۲۰۲۳ سامسونگ پس از ۱۳ سال صدرنشینی به رتبه دوم سقوط کرد. اپل توانست حتی از نظر تعداد فروش این رقیب کره‌ای را شکست دهد. با این حال آمار جدید منتشر شده به ما می‌گوید که کره‌ای‌ها در چارک اول سال ۲۰۲۴ رتبه اول را از آن خود کرده‌اند. جالب است بدانید که سامسونگ دوباره اول شد، حتی با وجود کاهش فروش!

آمار بازار موبایل جهانی چارک اول سال ۲۰۲۴

گزارش موسسه پایش بازار IDC در مورد بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه ماهه اول سال 2024 نشان می‌دهد که سامسونگ مجدداً جایگاه اول را از اپل پس گرفته است. البته این اتفاق بیشتر به دلیل بیشتر بودن کاهش فروش اپل نسبت به کاهش فروش سامسونگ رقم می‌خورد!

همانطور که در جدول بالا می‌بینید، سامسونگ در سه ماهه اول 60.1 میلیون گوشی هوشمند فروخته است که 0.7 درصد کمتر از سه ماهه مشابه سال 2023 است. با این حال، سه ماهه اول 50.1 میلیونی اپل در سال 2024 در مقایسه با زمان مشابه در سال گذشته، تقریباً 10 درصد کاهش یافته است.

هر چند در بازه مشابه سال گذشته هم اپل عقب‌تر از سامسونگ بوده اما در مجموع سال ۲۰۲۳ از این رقیب دیرینه خود عبور کرد. باید دید که سال ۲۰۲۴ چه عملکردی را برای سامسونگ، اپل و دیگر رقبا رقم می‌زند.

بازار جهانی موبایل سومین سه ماهه مثبت متوالی خود را با فروش 289.4 میلیون دستگاه ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.8 درصد رشد داشت.

شیائومی با 33.8 درصد افزایش فروش در سال گذشته، به فروش 40.8 میلیون دستگاه رسیده است. گروه Transsion فروش خود را در سه ماهه اول با 28.5 میلیون دستگاه تقریباً دو برابر کرد و رشد چشمگیر ۸۴.۹ درصدی را ثبت می‌کند. این می‌تواند زنگ خطر مهمی برای سامسونگ و دیگر برندهای اندرویدی باشد.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در بازار جهانی موبایل چیست؟ پیش‌بینی می‌کنید امسال چطور به پایان برسد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)