حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خلاص‌شدن از استرس امتحان با نمونه سوالات پیام نور

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

دانشگاه پیام نور یکی از بهترین و معتبرترین دانشگاه‌ها در سراسر کشور است. شما عزیزان می‌توانید در این دانشگاه به‌صورت نیمه‌حضوری و غیرحضوری هم در کلاس‌ها شرکت کرده و هم امتحانات دانشگاه پیام نور را به این صورت پشت سر بگذرانید. یکی از بهترین راه‌ها برای امتحانات پیام نور، نمونه سوالات پیام نور است که در ادامه می‌خواهیم به صورت کامل به این مبحث بپردازیم.

سؤالات امتحان پیام ‌نور تستی یا تشریحی

باتوجه‌به موردی که اول مقاله خدمتتان گفته شد امتحانات در اغلب موارد به صورت تستی هستند زیرا دانشگاه پیام نور معتقد است که سوالات پیام نور باید بادقت و سرعت تصحیح شوند اما این مورد برای تمامی رشته و دروس درست نیست؛ زیرا بعضی دروس حل‌کردنی هستند مثل درس ریاضی و فیزیک و… که نمی‌شود برای این دروس امتحان تستی برگزار کرد پس در این موارد دانشگاه یا در کنار سؤالات تستی درس، سؤالات تشریحی هم می‌آورد یا فقط از سؤالات تشریحی امتحان گرفته می‌شود. بازهم لازم نیست شما عزیزان استرسی از این بابت داشته باشید؛ زیرا می‌توانید با مراجعه با سایت پایان باما تمامی دروسی که امتحانات آن‌ها به‌صورت تستی – تشریحی یا تشریحی بوده است را همراه با پاسخ‌نامه تشریحی و تستی کامل مشاهده و دانلود کنید.

این نکته را فراموش نکنیم که نمونه سوالات پیام نور که به صورت تستی هستند نمره منفی ندارد، یعنی اگر شما به سوالی پاسخ اشتباه بدهید نیازی نیست نگران کم شدن نمره از مابقی سوالات باشید و فقط شما نمره همان سوال را نمیگیرید.

چرا نمونه سوالات پیام نور؟

همه می‌دانیم که امتحانات چه در دانشگاه پیام نور و چه در دانشگاه‌های دیگر و حتی مقاطع تحصیلی پایین‌تر یکی از استرس‌زاترین حالات تحصیل است. دانشگاه پیام‌نور باتوجه‌به نوع و سیستمی که دارد می‌توان به‌راحتی از این استرس دوری کرد، حال شاید برایتان سؤال باشد که چطور؟ در دانشگاه‌های دیگر کشور معمولاً امتحانات به‌صورت تشریحی هستند و می‌توان گفت نمی‌شود نه غالب سؤالات را فهمید و نه وقت می‌شود که سؤالات تشریحی 10 سال گذشته آن درس را خواند و یادگرفت. پیام نور باتوجه‌به سیستمی که دارد به‌راحتی می‌توان در امتحانات آن به موفقیت کامل رسید.

باتوجه‌به اینکه نمونه سوالات پیام نور معمولاً در غالب تستی و در بعضی از مواقع در دروس علوم پایه به‌صورت تستی – تشریحی هستند، می‌توانید با مشاهده نمونه سوالات پیام نور در سال‌های گذشته باتوجه‌به تستی بودن امتحانات این نمونه سؤالات را بخوانید و هم با نحوه سؤالات آشنا شوید و هم یک طیف وسیعی از سؤالات که در سال‌های قبل آمده است تا حدودی حدس بزنید که امتحان پیشروی شماهم از کدام قسمت‌ها بیشتر سؤال می‌آید.

 

سوالات پیام نور از کجا میاد!؟

یکی از سؤالات متداولی که دانشجویان عزیز دارند این است که سوالات پیام نور از کجا میاد یا اصلاً منبع نمونه سوالات از کجاست؟ سوالات دانشگاه پیام نور تماماً از کتابی که برای آن درس معرفی شده است می‌آید پس یعنی مهم‌ترین منبع همان کتابی است که در دست شما عزیزان است. اما این نکته را فراموش نکنیم که بارها به دیده شده است که سؤالات یا دقیقاً شبیه به سال‌های قبل در با کمی تفاوت نسبت به سال‌های قبل آمده است پس یعنی بازم هم در منبع دوم باید به سراغ نمونه سوالات پیام نور برویم. هرچند نگران نباشید سایت پایان باما به آدرسwww.payanbama.ir برای شما عزیزان نمونه سوالات پیام نور در تمامی رشته‌ها و درس‌ها را به‌صورت طبقه‌بندی‌شده همراه با پاسخ‌نامه خدمتتان ارائه داده است.

 

با مطالعه نمونه سوالات پیام نور چند نمره می‌گیریم؟

این سؤال مهمی است که باید در پاسخ به آن بگوییم که بستگی به استاد محترم درس دارد. اگر استاد صلاح ببیند 8 نمره در میانترم برای شما لحاظ میکند که حالا این 8 نمره یا میتواند به صورت پروژه باشد یا فعالیت کلاس یا دست استاد یا امتحانی از جزوه استاد یا حتی اینجاهم دوباره استفاده و کمک از نمونه سوالات دانشگاه پیام نور در سال های قبل. اما اگر هیچ یک از اتفاقات که خدمتتان گفته شد اتفاق نیوفتد سیستم به صورت خودکار آن 8 نمره را در نمره برگه پایان ترم لحاظ میکند . پس امتحان پایان ترم دانشجویان از 12 نمره است.

 

آیا امتحانات پیام نور سراسری و متمرکز است؟

امتحانات دانشگاه پیام نور باتوجه‌به تعدادی بالا دانشجویی که دارد و همچنین تعداد مراکز آموزشی فراوان در سراسر کشور برای اینکه حق دانشجویی از نظر منطقه تحصیل (مناطق محروم و سطح پایین) ضایع نشود از همان ابتدا یکی از بهترین تصمیماتی که اتخاذ شد، سراسری بودن و متمرکز بودن آزمون بوده که در این تایم مشخص تمامی دانشجویان در این مکان مشخص در حوزه انتخابی یا به‌صورت الکترونیکی در سامانه گلستان حاضر می‌شوند و به سوالات دانشگاه پیام نور که در سراسر کشور برای آن امتحان به یک صورت است پاسخ می‌دهند.

 

حالا باتوجه‌به این تفاسیر چطور در نمونه سوالات پیام نور موفق شویم؟

در سال‌های گذشته یک مسئله بر همگان آشکار شده است که حدود 40 تا 60 درصد سوالات از همان نمونه سوالات دانشگاه پیام نور در سال های قبل آمده است یعنی دقیقا یا همان سوال است یا فقط اعداد و موارد تست عوض شده است. خب با توجه به اینکه دانشگاه پیام نور یک همچین رویکردی دارد بهتر نیست دانشجویان با خواندن نمونه سوالات پیام نور در سال های قبل موفقیت خود را در امتحانات پیام نور تضمین کنند؟ مخصوصا اینکه در سایت پایان باما بستری فراهم شده است که دانشجو عزیز سوالات هر درسی را که بخواهد همراه با پاسخنامه میتواند دریافت کند. همچنین در این سایت به تمامی سوالات و شبهات درباره دانشگاه پیام نور شما عزیزان پاسخ داده شده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
تیم ترنجی