حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسکرین شات هایی از سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی لو رفت

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

تابستان سال گذشته بود که هواوی HarmonyOS NEXT معرفی شد. این نسخه خالص سیستم‌عامل هارمونی بدون اندروید است. برای شما نوشتیم که سیستم عامل HarmonyOS Next هواوی از فایل‌های APK پشتیبانی نمی‌کند بلکه نرم‌افزارها و بازی‌های آن پسوند اختصاصی HAP را دارند. کمی پس از آن هم مشخص شد که گوشی های گلوبال هواوی آپدیت HarmonyOS NEXT را نمی‌گیرند بلکه با EMUI و پشتیبانی اپ‌های اندروید ادامه خواهند داد. با این حال اگر درباره سیستم‌عامل جدید Huawei کنجکاو هستید باید بگویم که اسکرین شات هایی از سیستم عامل HarmonyOS NEXT هواوی لو رفته است.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT

سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی HarmonyOS Next به عرضه عمومی کامل نزدیک می‌شود. امروز، یک منبع چینی اسکرین‌شات‌هایی را به اشتراک گذاشته که رابط کاربری آن را بر روی یک دستگاه واقعی نشان می‌دهد. این دستگاه Mate 60 است. انتظار می‌رود نسخه نهایی آن تابستان ۱۴۰۳ در چین عرضه شود.

همانطور که در اسکرین‌شات‌های بالا می‌بینید، نباید انتظار طراحی متفاوتی با EMUI را داشته باشیم. آیکون‌ها، ویجت‌ها و طراحی کلی همان چیزی است که قبلا هم روی HarmonyOS و EMUI دیده بودیم.

با این حال تغییر اصلی در قلب این سیستم‌عامل خواهد بود، جایی که برنامه‌های اندروید دیگر پشتیبانی نمی‌شوند. این می تواند یک مانع بالقوه برای کاربرانی باشد که به ترکیبی از برنامه های Android و HarmonyOS متکی هستند.

باید بدانید این تغییر نگرانی‌های به‌جایی ایجاد می‌کند. علاوه بر محدودشدن انتخاب نصب نرم‌افزارهای مختلف، همان مواردی که با پلتفرم‌های دیگر مشترک باشند اما داده‌های زیادی را روی حافظه دستگاه ذخیره کنند؛ احتمالا با مشکل انتقال به دستگاه جدید مواجه شوید. برای مثال نرم‌افزاری مثل واتس‌اپ هنوز راه‌حل قانع‌کننده و مفیدی برای انتقال بین iOS و اندروید ندارد، حال تصور کنید برای یک سیستم‌عامل چینی توسعه‌یافته توسط هواوی شرایط چطور باشد.

با توجه به جدول زمانی عرضه سیستم‌عامل جدید، هنوز فرصتی برای هواوی وجود دارد تا به نگرانی‌های مربوط به تجربه کاربر مانند سازگاری برنامه‌ها و انتقال داده‌ها رسیدگی کند.

با بازنگری کامل اکوسیستم اپلیکیشن در آینده، جالب خواهد بود که ببینیم هواوی چگونه شکاف را برای کاربرانی که به چشم انداز آشنای اپلیکیشن اندروید عادت کرده‌اند، پر می‌کند.

هوآوی همچنین فعالانه با توسعه دهندگان اپلیکیشن ها تماس گرفته و مشوق های مالی و برنامه‌های آموزشی ارائه می‌دهد. این شرکت قصد دارد در ابتدا بیش از 5000 برنامه را برای HarmonyOS در چنته داشته باشد. این موارد از محبوب‌ترین دسته‌ها مانند رسانه‌های اجتماعی، امور مالی و بازی‌ها را پوشش می‌دهد.

موفقیت سری Mate 60 هواوی با پردازنده اختصاصی Kirin و جدیدترین نسخه هارمونی او اس، اعتماد به سیستم عامل جدید را تقویت کرده است. طبق گزارش‌ها، سری میت 60 در ماه اول نزدیک به 1.5 میلیون دستگاه فروخته است که علاقه شدید مصرف‌کنندگان را نشان می‌دهد.

هواوی به طور استراتژیک بازار وسیع گوشی های هوشمند چین را هدف قرار داده است. این شرکت تخمین می زند که HarmonyOS تا سه ماهه چهارم سال 2023 به سهم بازار 16 درصد از بازار موبایل چین دست یافته است و پایگاه توسعه دهندگان قابل توجهی را جذب می‌کند. همچنین سیستم‌عامل HarmonyOS اکنون نزدیک به 4 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است که آن را در مسیر رقابت با سهم 23 درصدی iOS قرار می دهد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید هواوی می‌تواند کاری را که سامسونگ قبلا و بدون تحریم نتوانست انجام دهد را انجام دهد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)