حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارتباط ماهواره ای سری پیکسل ۹ گوگل با مودم سامسونگ ممکن خواهد شد

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | شایعات، گوگل

آنطور که پیداست گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ گوگل یعنی Pixel 9 قابلیت مهمی از آیفون را به ارث خواهند برد. به تازگی گزارش شده که ارتباط ماهواره ای سری پیکسل ۹ گوگل با مودم سامسونگ ممکن خواهد شد.

ارتباط ماهواره ای سری پیکسل ۹ گوگل

به نقل از یک منبع داخلی گوگل، سری Pixel 9 از مودم جدید سامسونگ اگزینوس 5400 استفاده خواهد کرد. این مودم به آن امکان می‌دهد از طریق شبکه‌های غیرزمینی 5G (یا NTN) به ماهواره متصل شود. این به معنای توانایی ارسال پیام‌های اضطراری در مکان‌های دوردست است که سرویس تلفن همراه در دسترس نیست.

گزارش شده است که این سرویس در ابتدا توسط اپراتور T-Mobile و با استفاده از شبکه Starlink «سرویس Direct to Cell» شرکت SpaceX ارائه می شود. در ابتدا، کاربران می توانند پیام های متنی ارسال کنند اما تماس در دسترس نیست.

رندر های Pixel 9

طراحی Pixel 9

اسپیس ایکس اخیراً مجوزهای FCC را برای گسترش آزمایش Cellular Starlink خود در سراسر ایالات متحده، از جمله آزمایشات سراسری در چندین ایالت و آماده سازی برای آزمایش جهانی، دریافت کرده است.

اوایل ماه مارس، اسپیس ایکس با استفاده از گوشی‌های عادی تولیدکنندگان پیشرو، از جمله سری پیکسل، آزمایش‌های سرویس Cellular Starlink خود را با موفقیت انجام داد.

قابلیت پیامک اضطراری Pixel 9 به درخواست‌های خاص پاسخ می‌دهد و به خدمات اضطراری اجازه می‌دهد ارتباطات را ساده‌تر کرده و کمک‌های سریع‌تری ارائه دهند. این عملکرد مشابه ویژگی Emergency SOS اپل در آیفون است.

حدود ۲ ماه پیش بود که گوگل از همکاری با AST SpaceMobile برای پیشبرد اتصال ماهواره‌ای برای دستگاه‌های اندرویدی خبر داد. این همکاری باعث شد که گوگل به اپراتورهای تلفن همراه AT&T و Vodafone در سرمایه گذاری ۱۱۰ میلیون دلاری در AST SpaceMobile، شرکتی که در حال توسعه برج های سلولی مبتنی بر فضا است، بپیوندد.

دومین پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید 15، پشتیبانی لازم برای رومینگ ماهواره‌ای را نیز ارائه کرد.

گوگل می‌گوید این نسخه شامل «عناصر رابط کاربری ویژه برای اطمینان از تجربه کاربری ثابت در اتصال ماهواره‌ای» است و پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را برای برنامه‌های پیام‌رسانی خود و شخص ثالث Google امکان‌پذیر می‌کند.

همچنین انتظار می‌رود اتصال ماهواره‌ای در نسل بعدی Pixel Fold گنجانده شود.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کم‌کم برندهای اندرویدی نیز به این قابلیت و در سطح جهان مجهز خواهند شد؟ مهم است که از یاد نبرید این سرویس نیازمند زیرساخت‌های محلی در منطقه جغرافیایی مورد نظر است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)