حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم تمرکز روی هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ اپل می‌تواند به کاهش قیمت سهام این شرکت منجر شود

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | اپل، هوش مصنوعی

“هوش مصنوعی” واقعا موضوع جدیدی نیست. تقریبا هر موبایلی که شما در دست دارید همین حالا هم از چنین مفهومی استفاده می‌کند. شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که در موبایل‌ها به هوش‌مصنوعی متکی است، بخش دوربین باشد؛ بخشی که اپل در آن کاملا درخشان است. با این حال “تمرکز روی این بخش” مدتی هست که اهمیت بالایی پیدا کرده است. به همین دلیل گزارش شده که عدم تمرکز روی هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ اپل می‌تواند به کاهش قیمت سهام این شرکت منجر شود.

عواقب عدم تمرکز روی هوش مصنوعی در آیفون ۱۶ اپل

اوایل بهار هستیم و شایعات پیرامون سری iPhone 16 پررنگ‌تر می‌شود. به هر حال این خانواده محصولات قرار است جایی در شهریور ۱۴۰۳ رونمایی شوند. یکی از مهم‌ترین رویدادهای دنیای فناوری نیز قطعا همین رونمایی است.

با توجه به تمرکز گوگل و سامسونگ روی هوش‌مصنوعی در محصولات موبایلی‌شان، انتظار می‌رود اپل نیز در باغ سبز محصور خود که دیوارهای بلندی هم دارد (!) از این پیشرفت بهره ببرد. با این حال احتمالا اپل در سری iPhone 16 تمرکز مشخصی روی AI یا هوش‌مصنوعی نداشته باشد.

گفته شده که تمرکز اصلی اپل برای ارائه ویژگی‌های متمرکز بر AI در سری iPhone 17 نمایان خواهد شد. همین فاصله قابل‌توجه زمانی بین ارائه اپل و دیگر رقبا سبب می‌شود که تاثیر قابل توجهی روی قیمت سهام آن‌ها داشته باشد.

وقتی صحبت از تجارت می شود، سود تنها عدد مهم نیست. یک عدد مهم دیگر قیمت سهام است. سرمایه گذاران پول زیادی را در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند و انتظار دارند که بیشترین آورده ممکن برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود. روند فعلی اپل کاملا برعکس به نظر می‌رسد.

در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری J.P. Morgan به روند اپل درباره تمرکز روی هوش‌مصنوعی چندان خوشبین نیست. طبق یادداشتی، جی پی مورگان پیش‌بینی قیمت سهام اپل را از 225 به 210 دلار کاهش داده است. باید توجه داشته باشید که این صرفا پیش‌بینی است و باید صبر کرد و خروجی را دید.

با وجود این‌که به نظر می‌رسد اپل هر چند سال تنها ۱ ارتقا مهم در محصولاتش رخ می‌دهد و شاید در بازه‌های ۲ تا ۳ ساله خیلی تحول عظیمی در آیفون‌ها (یا دیگر محصولاتش) نبینیم اما تاخیر در تمرکز روی هوش‌مصنوعی که همین حالا یک ترند بسیار محبوب است، احتمالا برای آن‌ها گران تمام شود.

به هر حال باید دید که اپل هوش‌مصنوعی را ابتدا در کدام محصولات و سیستم‌عامل خود پیاده‌سازی می‌کند. شاید تصمیم بگیرد ابتدا و برای تست‌های اولیه روی پلتفرم‌های محدودتری مانند مک برنامه‌ریزی کند. البته این‌ها صرفا حدس‌وگمان هستند.

چیزی که تقریبا مشخص است، عدم تمرکز ویژه روی قابلیت‌های هوش‌مصنوعی در سری آیفون ۱۶ است. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید برای کاربران چقدر اهمیت دارد؟ آیا سبب کاهش فروش اپل و روی آوردن آن‌ها به رقبایی مانند سامسونگ و گوگل می‌شود یا طبق معمول کاربران وفادار اپل منتظر می‌مانند تا دستپخت شرکت محبوب‌شان را بچشند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)