حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طراحی آیکون‌های نوار وضعیت اندروید ۱۵ مشابه گوشی‌های سامسونگ می‌شود؟!

نوشته

2 هفته قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۵

بعضی تغییرات در طراحی رابط کاربری بیشتر به دلیل تنوع رخ می‌دهد. مثلا شاید چند سال به یک شکل باشد و دوباره به شکل قبلی بازگردد، البته با کمی تغییر. به نظر می‌رسد که Android 15 از این دست تغییرات دارد. در حقیقت حتی می‌توان گفت که طراحی آیکون‌های نوار وضعیت اندروید ۱۵ مشابه گوشی‌های سامسونگ می‌شود.

طراحی جدید اندروید ۱۵

آخرین روزهای بهمن سال گذشته بود که نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۵ رسما منتشر شد. پس از آن نسخه دوم منتشر شد و برخی تغییرات بصری در آن پیدا شده است.

برای مثال پنل تنظیم صدا و فضای خصوصی بازطراحی شده از جمله تغییرات این نسخه است. همچنین طراحی متفاوتی برای آیکون‌های Status Bar دیده می‌شود.

بر اساس گزارش جدیدی از وب‌سایت Android Authority، پیش‌نمایش دوم توسعه‌دهندگان اندروید 15 حاوی آیکون‌های جدیدی برای نوار وضعیت است.

همانطور که در تصاویر بالا مشاهده می‌کنید، نسخه جدید سیستم عامل به جای آیکون‌هایی با طراحی پیوسته و رنگ بندی کاملاً سیاه یا سفید در اندروید 14، آیکون هایی متفاوت دارد.

این طراحی جدید دارای شمایل بخش‌بندی شده و رنگ‌بندی سفید و خاکستری هستند. همانطور که احتمالا متوجه شده‌اید، این آیکون‌ها بسیار شبیه آیکون‌هایی هستند که سامسونگ در One UI ارائه می‌دهد.

علاوه بر این، آیکون باتری اکنون به جای طراحی عمودی، افقی است، که به گوگل اجازه می دهد درصد باتری را در داخل نماد قرار دهد. این آیکون باتری مشابه چیزی است که در رابط‌کاربری‌های چینی یا حتی iOS می‌بینیم.

هنوز در پیش نمایش اندروید ۱۵ این آیکون‌ها به طور پیش‌فرض فعال نیستند و با کنجکاوی توسعه‌دهندگان رصد شده است. این یعنی ممکن است گوگل آیکون های جدید را به صورت پیش فرض در نسخه بتای بعدی سیستم عامل قرار دهد و در نهایت آنها را به نسخه پایدار سیستم عامل بیاورد. همزمان شاید به این معنی است که اصلا در نسخه نهایی اعمال نشود!

نظر شما چیست؟ کدام طراحی برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)