حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

متاسفانه سری گلکسی S23 سامسونگ حتی با One UI 6.1 هم این قابلیت مهم گلکسی S24 را دریافت نمی‌کند

نوشته

3 هفته قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

شاید مهم‌ترین و کاربردی‌ترین قابلیت‌هایی که در سری Galaxy S24 وجود دارد، بیش از حد تحت تاثیر تبلیغات هوش‌مصنوعی قرار گرفته باشد. مثلا قابلیت Super HDR که مشابه آن را در آیفون‌ها از آیفون ۱۲ داشتیم، به تازگی به سری گلکسی اس ۲۴ رسیده است. با این حال متاسفانه سری گلکسی S23 سامسونگ حتی با One UI 6.1 هم این قابلیت مهم گلکسی S24 را دریافت نمی‌کند.

قابلیت Super HDR به گلکسی S23 سامسونگ اضافه نمی‌شود!

سامسونگ قابلیت Super HDR را با گلکسی S24 معرفی کرد. این یک ویژگی جدید است که در آن تصاویر و ویدیوهای گرفته شده در گلکسی S24 با فرمت جدید Super HDR (بر اساس فرمت Ultra HDR گوگل) ثبت و نمایش داده می‌شود. کاربران امیدوار بودند که این ویژگی با به‌روزرسانی One UI 6.1 به گوشی‌های رده بالای قدیمی‌تر هم برسد، اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاق بیفتد.

در حالی که بیشتر ویژگی‌های هوش مصنوعی گلکسی اس 24 برای سری‌های گلکسی اس 23، گلکسی زد فلیپ 5، گلکسی زد فولد 5 و سری گلکسی تب اس 9 با به‌روزرسانی One UI 6.1 منتشر شد، اما قابلیت Super HDR به این محصولات اضافه نمی‌شود، دقیقا مانند صفحه نمایش همیشه روشن یا AOD جدید این سری.

وقتی که از کاربران در مورد احتمال اضافه‌شدن قابلیت Super HDR به گوشی‌های قدیمی‌تر گلکسی پرسیدند، ناظر انجمن سامسونگ تأیید کرد که این ویژگی فقط به Galaxy S24 محدود خواهد شد. این گفتگو را در تصویر بالا می‌بینید.

این ویژگی برای گوشی‌های گلکسی قدیمی‌تر حتی اگر دوربین‌های سطح بالا و صفحه‌نمایش OLED با HDR داشته باشند، ارائه نمی‌شود. ظاهراً ویژگی Super HDR باید توسط پردازنده و صفحه نمایش پشتیبانی شود.

البته که ما فکر می‌کنیم تراشه‌های استفاده شده در سری گلکسی اس 23، سری تب اس 9، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 می‌توانند از Super HDR پشتیبانی کنند، زیرا حتی گوشی‌های میان رده مانند گلکسی A35 و گلکسی A55 از این ویژگی پشتیبانی می کنند.

با این حال احتمالا برای آوردن این ویژگی به گوشی‌های موجود، سامسونگ باید مجبور باشد تغییرات قابل توجهی در پردازش دوربین ایجاد کند. از این رو، این شرکت ممکن است مایل به ایجاد چنین تغییرات عظیمی در تلفن های قدیمی‌تر نباشد.

قابلیت Super HDR چیست و چرا مفید است؟

گوگل ویژگی Ultra HDR را با اندروید ۱۴ معرفی کرد و سامسونگ از این ویژگی با نام Super HDR یاد می‌کند. با استفاده از این قابلیت، تصاویر و فیلم‌ها با فرمت Super HDR ضبط می شوند. این فایل‌ها را می‌توان به صورت HDR در صفحه نمایش گوشی (در برنامه گالری) مشاهده کرد و همچنین می‌توان آن‌ها را در قالب Super HDR در رسانه‌های اجتماعی (مانند اینستاگرام) به اشتراک گذاشت.

به دلیل ماهیت HDR، صحنه‌ها دارای رنگ‌های عمیق‌تر و دامنه دینامیکی گسترده‌تری هستند. هنگامی که در حال تماشای تصاویر و ویدیوهای HDR روی صفحه نمایشی با قابلیت HDR هستید، این امر غوطه‌وری و تجربه بصری بهتری را به ارمغان می آورد.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید دلیل عدم عرضه قابلیت Super HDR برای محصولات قدیمی سامسونگ چیست؟ غیبت کدام ویژگی در آپدیت One UI 6.1 بیشتر برای شما ناراحت‌کننده بود؟

✅✅✅  برای تماشا ویدئو ۱۶ قابلیت جدید آپدیت One UI 6.1 سامسونگ از یوتوب، اگر فیلترشکن شما خاموش است آن را روشن کرده و همین صحفه را رفرش کنید تا در کادر پایین این ویدئو به شما نمایش داده شود:

🔽🔽🔽🔽🔽🔽

🔼🔼🔼🔼🔼🔼

 

🔷  همچنین در صورت عدم نمایش کادر بالا، با فیلترشکن روشن روی ✅️  این لینک ✅️ بزنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)