حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل برنامه توسعه نمایشگر MicroLED برای اپل واچ را کنار گذاشته است

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، اپل به پروژه توسعه نمایشگر های MicroLED داخلی برای استفاده در ساعت‌های هوشمند اپل واچ پایان داده است. اپل میلیاردها دلار برای توسعه نمایشگر microLED سرمایه‌گذاری کرده بود و قصد داشت ابتدا این نوع از پنل‌ها را به Apple Watch Ultra اضافه کند.

توقف برنامه توسعه نمایشگر MicroLED برای اپل واچ

طراحی MicroLED برای اپل بسیار گران و پیچیده بود، بنابراین این شرکت اکنون تیم‌های مهندسی صفحه‌نمایش خود را سازماندهی کرده و کارمندان خود را در ایالات‌متحده و آسیا اخراج می‌کند. برخی از کارمندان جابجاشده ممکن است بتوانند نقش‌های دیگری در شرکت پیدا کنند و برخی دیگر از کار جدا خواهند شد.

شایعاتی مبنی‌بر لغو برنامه اپل واچ با microLED برای اولین بار در فوریه زمانی که تأمین‌کننده ams OSRAM اعلام کرد که یک پروژه سنگین مربوط به microLED لغو شده است، منتشر شد. بلافاصله پس از آن، شایعاتی مبنی‌بر پایان دادن به رابطه اپل با Kulicke & Soffa، شرکت دیگری در بازار نمایشگرهای پیشرفته، منتشر شد.

هم تحلیلگر مینگ چی کو و هم مشاوران زنجیره تأمین نمایشگر تأیید کردند که اپل پس از این شایعات کار بر روی اپل واچ microLED را لغو کرده است، اما گورمن ادعا کرد که اپل همچنان روی این دستگاه کار می‌کند. در یک توییت که اکنون حذف‌شده، گورمن گفت که ams OSRAM یک تأمین‌کننده در این پروژه است و چندین تأمین‌کننده دیگر نیز وجود دارند که اپل با آن‌ها کار می‌کند. او نوشت: «من شک دارم که این پروژه لغو شده باشد.»

توقف برنامه توسعه نمایشگر MicroLED برای اپل واچ

توقف برنامه توسعه نمایشگر MicroLED برای اپل واچ

DigiTimes و ETNews همچنین گزارش دادند که ams OSRAM به‌دلیل افت عملکرد جایگزین شده است و اپل تأمین‌کننده دیگری را در لیست قرار داده، اما به‌نظر می‌رسد که این اطلاعات نادرست بوده است.

فناوری MicroLED از LEDهای میکروسکوپی برای پیکسل‌های جداگانه استفاده می‌کند و نسبت‌به LED سنتی کارآمدتر است، کنتراست بهتری ارائه می‌دهد و زمان پاسخگویی سریع‌تری دارد. رنگ‌ها نیز روشن‌تر و بهتر هستند و مانند OLED خطر سوختن پیکسل‌ها در آن وجود ندارد. گفته می‌شود که اپل این پروژه را رها کرده زیرا ازنظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نبوده است.

گورمن ادعا می‌کند که اپل درحال‌حاضر از فناوری نمایشگر OLED برای اپل واچ استفاده می‌کند، اما این شرکت برای پروژه‌های دیگر microLED چشم دوخته است. اپل درحال شناسایی تأمین‌کنندگان و فرآیندهای جدید بالقوه برای microLED است، اما به‌احتمال‌زیاد این اتفاق به این زودی نخواهد افتاد.

نظر شما درباره توقف برنامه توسعه نمایشگر MicroLED برای Apple Watch چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی