حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون 16 اپل حاشیه نمایشگر باریک‌تری به‌لطف استفاده از فناوری جدید خواهد داشت

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، شایعات

طبق گزارش جدیدی از کره جنوبی، اپل قصد دارد تا اندازه نمایشگر را در سری آیفون 16 آینده خود با استفاده از فناوری جدید حاشیه بسیار باریک، به حداکثر برساند.

حاشیه نمایشگر آیفون 16

طبق گفته Sisa Journal، اپل از فناوری Border Reduction Structure (BRS) برای به حداقل رساندن حاشیه پایین نمایشگر استفاده خواهد کرد. BRS با پیچاندن سیم‌کشی مسی داخلی در یک بسته فشرده‌تر، به این امر دست می‌یابد.

ظاهراً اپل قصد دارد از فناوری نمایشگر بدون حاشیه برای هر چهار مدل آیفون 16 استفاده کند که قرار است در نیمه دوم سال جاری عرضه شوند.

گفته می‌شود که این شرکت قبلاً تلاش کرده بود تا این فناوری را روی آیفون‌ها اعمال کند، اما تلاش‌های قبلی به‌دلیل مشکلات گرما به سرانجام نرسید. بر اساس گزارش‌ها، تلاش‌های جدید اپل برای پذیرش BRS به‌دلیل پیشرفت‌های اخیر در فناوری اتلاف گرما بوده است.

سال گذشته، اپل با استفاده از فناوری قالب‌گیری فشار تزریق کم یا LIPO، حاشیه‌های آیفون 15 پرو را کاهش داد تا اندازه حاشیه نمایشگر را به 1.5 میلی‌متر (در مقابل حدود 2.2 میلی‌متر در مدل‌های آیفون 14) کاهش دهد.

حاشیه نمایشگر آیفون 16

حاشیه نمایشگر آیفون 16

علاوه‌بر این، اپل از زمان معرفی مدل‌های آیفون 12 در سال 2020، اندازه صفحه‌نمایش آیفون را تغییر نداده است. بااین‌حال، این امر با سری آیفون 16 2024 تغییر خواهد کرد. مدل‌های آیفون 16 پرو دارای اندازه نمایشگر بزرگتری نسبت‌به مدل‌های فعلی آیفون 15 پرو خواهند بود.

بر اساس منابع متعدد، آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس در مقایسه با آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس دارای افزایش اندازه نمایشگر خواهند بود. ظاهراً آیفون 16 پرو دارای صفحه‌نمایش 6.27 اینچی (159.31 میلی‌متر) خواهد بود، درحالی‌که آیفون 16 پرو مکس دارای صفحه‌نمایش 6.85 اینچی (174.06 میلی‌متر) خواهد بود که اپل احتمالاً اندازه‌های آن را به‌ترتیب 6.3 اینچ و 6.9 اینچ معرفی می‌کند.

با افزایش اندازه نمایشگر، ابعاد بدنه آیفون نیز افزایش می‌یابد. آیفون 16 پرو و 16 پرو مکس کمی بلندتر از مدل‌های قبلی خود خواهند بود و درعین‌حال تا حدودی عریض‌تر نیز می‌شوند. فرم بزرگتر دستگاه‌ها فضای داخلی بیشتری را برای قطعات به اپل می‌دهد. به‌عنوان‌مثال، مدل‌های آیفون 16 پرو می‌توانند باتری‌های بزرگتر و بادوام‌تری داشته باشند.

انتظار تغییر سایز برای آیفون 16 و آیفون 16 پلاس نداریم و این دستگاه‌ها هم‌اندازه آیفون 15 و آیفون 15 پلاس خواهند بود. بااین‌حال، با آیفون 17 و آیفون 17 پلاس در سال 2025، انتظار می‌رود اپل نمایشگرهای بزرگتر 6.27 و 6.86 اینچی را نیز به دو مدل استاندارد آیفون خود بیاورد.

نظر شما درباره حاشیه نمایشگر فوق‌باریک سری آیفون 16 اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی