حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل با تصاحب DarwinAI عزم قوی خود برای ورود به حوزه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، هوش مصنوعی

به گزارش بلومبرگ، اپل در اوایل سال جاری شرکت کانادایی DarwinAI را برای ایجاد تیم هوش مصنوعی خود خریداری کرده است. داروین DarwinAI هوش مصنوعی را برای بازرسی اجزا در طول فرآیند تولید ایجاد می‌کند و همچنین بر ساخت سیستم‌های هوش مصنوعی کوچکتر و کارآمدتر تمرکز دارد. اپل پس از خرید این استارت‌آپ در اوایل سال جاری، ده‌ها کارمند DarwinAI را به تیم هوش مصنوعی خود اضافه کرده است.

تصاحب DarwinAI توسط اپل

این گزارش توضیح می‌دهد که سیستم‌های DarwinAI به اپل در تلاش‌هایش برای اجرای هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌ها به‌جای ابر کمک می‌کنند. این شرکت همچنین بر روی فناوری هوش مصنوعی برای استفاده در تولید و زنجیره تأمین تمرکز دارد:

«DarwinAI فناوری هوش مصنوعی را برای بازرسی بصری اجزا در طول فرآیند تولید توسعه داده است و به مشتریان در طیف وسیعی از صنایع خدمات ارائه می‌دهد. اما یکی از فناوری‌های اصلی آن، کوچکتر و سریع‌تر کردن سیستم‌های هوش مصنوعی است؛ کاری که می‌تواند برای اپل مفید باشد، زیرا بر روی اجرای هوش مصنوعی بر روی دستگاه‌ها متمرکز است و نه کاملاً در فضای ابری.»

وب‌سایت DarwinAI و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی این استارت‌آپ پس از خرید توسط اپل، از حالت آفلاین خارج شده‌اند. همچنین ده‌ها کارمند سابق DarwinAI اکنون به بخش هوش مصنوعی اپل پیوسته‌اند. محقق هوش مصنوعی الکساندر ونگ، که به ساخت DarwinAI کمک کرد، اکنون مدیر گروه هوش مصنوعی اپل است.

اپل این خرید را با بیانیه‌ای که معمولاً هنگام سؤال در مورد خریدهای خود ارائه می‌دهد، تأیید کرد: «اپل هر از گاهی شرکت‌های فناوری کوچکتر را می‌خرد»؛ اما درباره هدف یا برنامه‌های آینده خود صحبت نمی‌کند.

در تلاش برای عقب افتادن از مایکروسافت، گوگل و سایرین در بازار هوش مصنوعی، اپل سخت تلاش می‌کند تا ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای سیستم‌عامل‌های نسل بعدی iOS 18 و macOS 15 خود ارائه کند.

تصاحب DarwinAI توسط اپل

تصاحب DarwinAI توسط اپل

انتظار می‌رود اپل در ماه ژوئن درجریان رویداد 2024 WWDC مجموعه‌ای از ویژگی‌های هوش مصنوعی را برای iOS 18 معرفی کند. طبق شایعات، این ویژگی های جدید شامل نسخه ارتقایافته سیری و همچنین ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی در Messages ،iWork ،Apple Music و غیره خواهد بود. اپل همچنین درحال ادغام فناوری هوش مصنوعی در Xcode و عملیات خدمات مشتری خود است.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در دو نوبت جداگانه از برنامه‌های اپل برای ورود گسترده به حوزه هوش مصنوعی در سال جاری خبر داده بود. در طی گزارش مالی سه‌ماهه اول اپل در ماه گذشته، کوک گفت که اپل جزئیات فعالیت هوش مصنوعی خود را «آخر امسال» به اشتراک خواهد گذاشت. درجریان جلسه سهامداران اپل چند هفته بعد از آن نیز، کوک گفت که اپل امسال در زمینه هوش مصنوعی مولد «جایگاه جدیدی خواهد گشود».

نظر شما درباره تصاحب استارت‌آپ متمرکز بر هوش مصنوعی توسط اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی