حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر Magic 6 Ultimate با پنل OLED دو لایه و فناوری LOFIC دوربین معرفی خواهد شد

نوشته

1 ماه قبل | یک دیدگاه | آنر

مدل‌های جدید آنر Magic 6 Ultimate Edition و Magic 6 RSR Porsche Design قرار است در تاریخ 28 اسفند به‌صورت رسمی معرفی شوند. پیش از رونمایی، آنر جزئيات جدیدی را از فناوری انقلابی نمایشگر و دوربین این گوشی‌های لوکس ارائه کرده است. طبق گفته آنر، Magic 6 Ultimate و Magic 6 RSR برای اولین بار در صنعت، از پنل نمایشگر OLED دو لایه ساخت BOE استفاده می‌کنند که طول عمر پنل را تا 6 برابر افزایش می‌دهد. در بخش دوربین نیز، این دو گوشی دارای دوربین فوق‌دینامیک Eagle Eye کلاس SLR مبتنی‌بر فناوری LOFIC برای ارائه عکس‌هایی با HDR فوق‌العاده هستند.

پنل OLED دو لایه آنر Magic 6 Ultimate

آنر تیزر جدیدی را در صفحه رسمی خود در Weibo به اشتراک گذاشته است که پنل دو لایه OLED بادوام را برای Magic 6 Ultimate Edition و RSR Porsche Design برجسته می‌کند. این فناوری، دوام پنل هر دو دستگاه را تا 600 درصد افزایش می‌دهد. علاوه‌بر این، این پنل می‌تواند نسبت بهره‌وری انرژی را نیز تا 40 درصد بهبود بخشد. فناوری نمایشگر جدید یک تجربه بصری چشمگیر را به مصرف‌کنندگان ارائه می‌دهد.

آنر بیان می‌کند: «اولین معماری OLED دو لایه Tandem در صنعت، عمر پنل را 600 درصد افزایش می‌دهد و نسبت بهره‌وری انرژی را تا 40 درصد بیشتر می‌کند. سری GloryMagic6# با نوآوری‌های فوق‌العاده به پیشروی تکرارهای فناورانه ادامه خواهد داد و توسعه صنعت را بی‌وقفه ارتقا می‌دهد!»

پنل OLED دو لایه آنر Magic 6 Ultimate

پنل OLED دو لایه آنر Magic 6 Ultimate

پنل جدید که توسط BOE توسعه یافته است، به‌عنوان OLED پشت سر هم دو لایه نیز شناخته می‌شود، به‌طوری‌که از دو لایه ساطع‌کننده نور استفاده می‌کند که روشنایی را دو برابر می‌کند. همچنین مصرف انرژی کلی دستگاه را تا 30 درصد کاهش می‌دهد.

علاوه‌بر این، لایه ساطع‌کننده آلی اضافی به‌طور یکنواخت انرژی را در سراسر اجزای OLED پخش می‌کند. بنابراین، پایداری مطلوب و طول عمر بیشتری را ارائه می‌دهد.

فناوری LOFIC دوربین

در یک پوستر منتشرشده دیگر، آنر تأیید کرد که در سری جدید Magic 6 برای اولین بار در صنعت از دوربین Eagle Eye فوق پویا کلاس SLR بر اساس فناوری LOFIC استفاده شده است. لی کان، مدیر محصول پرچمدار گوشی Honor، با درک علاقه گسترده به فناوری تصویر جدید خود، توضیح عمیقی در مورد فناوری LOFIC ارائه کرد که مخفف Lateral Overflow Integration Capacitor است.

اصل اساسی این فناوری شامل قرار دادن هر فتودیود در حسگر تصویر گوشی در داخل یک خازن با چگالی بالا برای جمع‌آوری فوتوالکترون‌هایی است که ممکن است به‌دلیل اشباع سرریز شوند. این کار با اجازه دادن به فوتوالکترون‌های اضافی به خازن‌های مجاور جریان پیدا کرده، از نوردهی بیش از حد جلوگیری می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که هایلایت‌های صحنه به‌طور بهتری توسط سنسور حفظ می‌شوند و درنتیجه مناظر نور و سایه واقعی‌تری در تصاویر ثبت‌شده ایجاد می‌شود.

ازنقطه‌نظر فنی، اجرای آنر از فناوری LOFIC نشان‌دهنده پیشرفت قابل‌توجهی در صنعت عکاسی گوشی هوشمند است. سنسورهای تصویر سنتی گوشی‌های هوشمند دارای ظرفیت کامل تک پیکسلی 30 هزار هستند، اما با فناوری LOFIC، این ظرفیت حدود 9 برابر افزایش می‌یابد و به 270 هزار می‌رسد و توانایی سنسور برای مدیریت صحنه‌هایی با نسبت نور بالا را بسیار افزایش می‌دهد.

فناوری LOFIC دوربین

فناوری LOFIC دوربین

علاوه‌بر این، سنسور تصویر به محدوده دینامیکی فوق‌العاده بالا 15 EV کلاس DSLR دست می‌یابد که بیش از 3 استاپ از سنسورهای تصویر سنتی تلفن همراه پیشی می‌گیرد و حتی با پرچمدار میکروسینگل ویدئویی Sony A7S3 رقابت می‌کند. این محدوده دینامیکی بالاتر، گوشی هوشمند را قادر می‌سازد تا جزئیات را در نواحی پر نور و تاریک ثبت و حفظ کند و درنتیجه تصاویری شبیه آنچه چشم انسان می‌بیند، به‌دست می‌آورد.

فناوری LOFIC در ابتدا برای استفاده در صنعت خودروسازی برای رانندگی خودکار سیستم‌های دوربین روی برد که اغلب با صحنه‌های بسیار پویا مانند تونل‌ها، پارک خودروها و شرایط کم نور مواجه می‌شوند، توسعه داده شد. Honor پتانسیل این فناوری را برای سیستم‌های تصویربرداری گوشی هوشمند تشخیص داد و هدف آن پرداختن به محدوده دینامیکی محدود سنسورهای تصویر تلفن همراه با خلاقیت بیشتر بود.

بااین‌حال، پیاده‌سازی فناوری LOFIC در حسگرهای تصویر یک گوشی هوشمند، چالش‌های متعددی را به‌همراه داشت، ازجمله نحوه ترکیب خازن‌هایی با چگالی بالا در پیکسل‌های کوچک و نحوه مدیریت و استفاده از اطلاعات محدوده دینامیکی فوق‌العاده بالا. علی‌رغم این چالش‌ها، آنر امکان‌سنجی فنی فناوری LOFIC را در دو سال گذشته نشان داده و یک طرح سیستمی طراحی کرده است که به‌طور کامل از مزایای آن بهره می‌برد و به سری جدید Honor Magic 6 اجازه می‌دهد تا نتایج عالی در تصویربرداری دینامیکی فوق‌العاده بالا ارائه دهند.

سری Honor Magic 6 نشان‌دهنده پیشرفتی در زمینه‌های مختلف ازجمله ارتباطات، برد، نمایشگر، دوربین و هوش مصنوعی است که تجربه تکنولوژی جادویی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. عرضه‌ مدل‌های آینده Magic 6 Ultimate Edition و Magic 6 RSR Porsche Design تجربه سطح بالا در گوشی‌های هوشمند را ارتقا می‌دهد و مفهوم اصلی رهبری برند آنر در فناوری را تجسم می‌کند.

نظر شما درباره فناوری‌های پیشگامانه پنل OLED دو لایه و LOFIC گوشی‌های پرچمدار لوکس آینده آنر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

یه زمانی کلی بحث میکردیم که دوربین گوشی های هوشمند با ظهور فناوری های پیشرفته و پردازش تصاویر محاسباتی میتونن پتانسیل رقابت مستقیم با دوربین های DSLR رو داشته باشن. الان دارن میرسن به SLR. آنر الان، هواویه قبل از تحریم هاست.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی