حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدل پایه مک بوک ایر M3 اکنون از SSD سریع‌تر استفاده می‌کند

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

طبق نتایج بنچمارکی که به‌تازگی توسط کانال یوتیوبی Max Tech به اشتراک گذاشته شده است، مدل پایه مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M3، فضای ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی و 8 گیگابایت رم، سرعت SSD به‌طور قابل‌توجهی سریع‌تر در مقایسه با مدل معادل نسل قبل با تراشه M2 دارد.

SSD سریع‌تر در مدل پایه مک بوک ایر M3

ویدیوی کالبدشکافی و بررسی Max Tech تأیید می‌کند که اپل به استفاده از دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی برای مک بوک ایر 13 اینچی جدید با 256 گیگابایت حافظه داخلی در مقایسه با یک تراشه 256 گیگابایتی در مدل مشابه با تراشه M2 بازگشته است. این تغییر منجر به سرعت خواندن و نوشتن SSD سریع‌تر در تست‌ها می‌شود، زیرا این دو تراشه می‌توانند درخواست‌ها را به‌صورت موازی پردازش کنند.

Max Tech ابزار تست سرعت دیسک Blackmagic را با آزمایش اندازه فایل 5 گیگابایتی در هر دو مدل M2 و M3 مک بوک ایر 13 اینچی با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و 8 گیگابایت رم اجرا کرد و دریافت که سرعت خواندن SSD در مدل M3 به‌میزان 82 درصد و سرعت نوشتن نیز تا 33 درصد سریع‌تر در مقایسه M2 است.

SSD سریع‌تر در مدل پایه مک بوک ایر M3

SSD سریع‌تر در مدل پایه مک بوک ایر M3

این تغییر به‌احتمال‌زیاد به مدل پایه 15 اینچی مک بوک ایر با تراشه M3 نیز کشیده می‌شود، اگرچه Max Tech هنوز آن را تست نکرده است.

تصمیم اپل برای تغییر به یک تراشه 256 گیگابایتی برای مدل پایه مک‌بوک ایر در سال 2022 بحث‌برانگیز بود، اگرچه سرعت پایین‌تر SSD برای یک کاربر معمولی مک بوک ایر که روی کارهای معمول روزانه کار می‌کند، شاید زیاد به‌چشم نیاید. با این وجود، مشتریانی که مدل M3 خریداری می‌کنند دیگر نیازی به پیکربندی لپ‌تاپ با حداقل 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی برای جلوگیری از سرعت پایین‌تر ندارند.

مدل‌های جدید مک بوک ایر با تراشه M3 روز جمعه معرفی شدند. اپل به فروش مک بوک ایر 13 اینچی با تراشه M2 و حافظه 256 گیگابایتی به قیمت 999 دلار ادامه می‌دهد، بنابراین مشتریانی که حداکثر عملکرد SSD را می‌خواهند باید از خرید این مدل اجتناب کنند.

نظر شما درباره SSD سریع‌تر در مدل پایه MacBook Air M3 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی