حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گلکسی Book 4 Edge با Snapdragon X Elite عملکرد قابل‌توجه این تراشه را نشان می‌دهد

نوشته

1 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، سامسونگ

سامسونگ اخیرا سری Galaxy Book 4 خود را به‌صورت جهانی عرضه کرده است، اما به‌نظر می رسد یک رونمایی هیجان‌انگیز دیگر نیز هنوز در راه است. یک عضو تازه این سری با نام گلکسی Book 4 Edge به‌تازگی در پلتفرم بنچمارک Geekbench ظاهر شده است و جزئیات هیجان‌انگیزی را در مورد این دستگاه و تراشه Snapdragon X Elite آن نشان می‌دهد.

بنچمارک Snapdragon X Elite گلکسی Book 4 Edge سامسونگ

Galaxy Book 4 Edge سامسونگ اوایل امروز در بنچمارک آنلاین Geekbench ظاهر شد. این لپ‌تاپ دارای ویندوز 11 Home (64 بیتی) است و از پردازنده اسنپدراگون X Elite و 16 گیگابایت رم پشتیبانی می‌کند.

کوالکام پیش از این گفته بود که به‌دنبال شرکای تجاری برای تراشه جدید اسنپدراگون X Elite خود است و این بنچمارک حضور سامسونگ در این لیست را تأیید می‌کند.

درمقابل، این بنچمارک همچنین نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز آماده ایجاد تراشه مبتنی‌بر Exynos ARM خود برای لپ‌تاپ‌ها نیست و این احتمالاً خبر خوبی است.

بنچمارک Snapdragon X Elite گلکسی Book 4 Edge سامسونگ

بنچمارک Snapdragon X Elite گلکسی Book 4 Edge سامسونگ

امتیازات بنچمارک لپ‌تاپ Galaxy Book 4 Edge مجهز به تراشه Snapdragon X Elite امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد. این لپ‌تاپ در Geekbench 6.2.2 امتیاز 2706 را در تک‌هسته‌ای و 12646 امتیاز را در تست‌های چندهسته‌ای کسب کرده است.

با مقایسه این امتیازات با تراشه‌های M1 ،M2 و M3 اپل، به‌نظر می‌رسد که Snapdragon X Elite دو تراشه اول را شکست می‌دهد اما نسبت‌به M3 عملکرد ضعیف‌تری دارد.

البته، در عمل، تراشه‌های M و Snapdragon X Elite در محیط‌های بسیار متفاوتی اجرا می‌شوند، یعنی MacOS و Windows 11 در ARM، به این معنی که این ارقام بنچمارک ممکن است لزوماً نشان ندهند که کدام تراشه در دنیای واقعی قدرتمندتر است. اپل تراشه‌های M خود را برای MacOS به‌خوبی بهینه‌سازی کرده است و باید دید که آیا می‌توانیم در مورد Snapdragon X Elite و Windows 11 در ARM نیز همین را بگوییم یا خیر.

جالب اینجاست که شایعات اخیر می‌گویند تراشه جدید کوالکام به سرفیس لپ‌تاپ 6 و سرفیس پرو 10 نیز راه می‌یابند. بنابراین Galaxy Book 4 Edge سامسونگ به‌ناچار با سری سرفیس مایکروسافت رقابت خواهد کرد، اما اینکه آیا این دستگاه درنهایت یک نوت‌بوک معمولی است، یا یک هیبریدی 2 در 1 با لولای 360 درجه یا یک تبلت با کیبورد قابل جدا شدن هنوز مشخص نیست.

نظر شما درباره بنچمارک اسنپدراگون X Elite گلکسی Book 4 Edge سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی