حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی M55 بهتر از گلکسی A55 خواهد بود؟

نوشته

1 ماه قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

اگر کمی با دقت به راهبرد سامسونگ در سری Galaxy M و Galaxy A نگاه کنید، موضوع جذابی را متوجه می‌شوید. سری گلکسی M که با تمرکز بر بازار هند طراحی می‌شوند، مشخصات سخت‌افزاری در مرکز توجه آن است. با این حال سری گلکسی A که برای بازار جهانی در نظر گرفته شده، اولویت‌های دیگری را طراحی محصول در نظر می‌گیرد که صرفا تراشه و سخت‌افزار نیست. اگر نگاه سخت‌افزار محور دارید، پس احتمالا برای شما سامسونگ گلکسی M55 بهتر از گلکسی A55 خواهد بود.

سامسونگ گلکسی M55

سامسونگ احتمالا به زودی گوشی‌های جدید سری گلکسی A خود، یعنی گلکسی A35 و گلکسی A55 را معرفی می‌کند. افشای اطلاعات نشان می‌دهد که سامسونگ در تلاش است تا قابلیت‌های وسوسه‌کننده‌ای را به گوشی‌های میان‌رده خود بیاورد.

انتظار می‌رود گلکسی A55 از یک فریم فلزی بهره ببرد که در سال‌های اخیر در سری Galaxy A به فراموشی سپرده شده بود، سری میان‌رده‌ای که اساسا با محصولات کاملا فلزی آغاز شده بودند!

با این حال شاید بتوان گفت که گلکسی M55 می‌تواند ان گلکسی A55ی باشد که ما واقعا لیاقتش را داریم!

برخی از مشخصات گلکسی M55 طی چند ماه گذشته به بیرون درز کرد. بر آن اساس باید گفت که این دستگاه دارای تراشه اسنپدراگون 7 نسل 1 است، یک تراشه نه‌چندان جدید که با استفاده از فرآیند 4 نانومتری Samsung Foundry ساخته شده است. این تراشه حدودا ۲ سال پیش رونمایی شد.

تراشه Snapdragon 7 Gen 1 کوالکام دارای یک CPU هشت هسته‌ای با ۲ کلاستر مجهز به هسته‌های Cortex-A710 برای کارایی بالا و Cortex-A510 برای مصرف پایین است.

تراشه گرافیکی Adreno 644 آن حدود 20 درصد سریعتر از اسنپدراگون 778G است که طرفداران Galaxy A52s آن را دوست داشتند. همچنین به طور مشابه سریعتر از پردازنده گرافیکی Mali-G68 MP5 در پردازنده Exynos 1380 گلکسی A54 است.

انتظار می‌رود گلکسی M55 دارای رم 8 گیگابایتی، حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی و اسلات کارت microSD باشد. همچنین باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری با شارژر ۴۵ وات از دیگر مشخصات وسوسه‌کننده این محصول خواهد بود.

با این حال مثلا ما درباره جنس بدنه، گواهی IP، مشخصات دوربین و تعداد آپدیت گلکسی M55 اطلاعات دقیقی نداریم. مواردی که در سری Galaxy A معمولا با استاندارهای بالایی رعایت می‌شوند.

در نهایت این شما هستید که به عنوان کاربر باید انتخاب کنید. برای انتخاب صحیح ابتدا باید خودتان را بشناسید و اولویت‌هایتان را لیست نمایید. برای شما گلکسی M55 احتمالا با تراشه اسنپدراگون، باتری بزرگ و شارژر سریع تر جذاب است یا گلکسی A55 با تراشه اگزینوس، گواهی مقاومت دربرابر آب‌وخاک، فریم فلزی و آپدیت (احتمالا) طولانی‌تر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

ای کاش از نسل ۲ استفاده میکرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)