حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت بزرگ Moment 5 ویندوز 11 منتشر شد: بهبود Copilot، ویجت‌ها و موارد بیشتر

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | Windows 11

مایکروسافت رسماً شروع به ارائه آپدیت جدید و بزرگ Moment 5 برای ویندوز 11 کرده است که شامل مجموعه‌ای از پیشرفت‌ها و ویژگی‌های داخلی جدید است. Copilot در ویندوز 11 به‌عنوان بخشی از این به‌روزرسانی، گزینه‌های بیشتری برای کنترل رایانه شخصی شما درکنار یک گزینه جدید Generative Erase در عکس‌ها، میانبرهای صوتی برای دسترسی، طرح‌بندی‌های Snap بهبودیافته، تغییرات در سیستم ویجت‌ها و موارد دیگر دریافت می‌کند.

آپدیت بزرگ Moment 5 ویندوز 11

درحالی‌که به‌روزرسانی ویندوز 11 از امروز در دسترس است، مایکروسافت می‌گوید همه ویژگی‌ها بلافاصله فعال نمی‌شوند. گزینه‌های جدید Copilot در اواخر ماه مارس شروع به کار خواهند کرد و مهارت‌های جدیدی مانند درخواست از چت‌بات هوش مصنوعی برای فعال کردن حالت صرفه‌جویی در باتری یا راه‌اندازی ویژگی‌های دسترسی مانند Narrator یا Magnifier را امکان‌پذیر می‌سازد. Copilot همچنین می‌تواند شبکه‌های Wi-Fi موجود و فضای ذخیره‌سازی را نشان دهد و حتی سطل زباله ویندوز شما را خالی کند.

ویژگی‌های بیشتر مبتنی‌بر هوش مصنوعی نیز به برنامه داخلی Photos می‌آیند. ویژگی جدید Generative Erase به شما این امکان را می‌دهد که اشیاء ناخواسته را با انتخاب و حذف آن‌ها از یک عکس حذف کنید. این شبیه به قابلیت پاک‌کن مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که در گوشی‌های گوگل و سامسونگ یافت می‌شود. Clipchamp، ویرایشگر ویدیوی مایکروسافت، همچنین توانایی حذف موارد ناخوشایند را از یک ویدیو به‌دست می‌آورد.

قابلیت حذف اشیا از تصویر در برنامه Photos ویندوز 11

قابلیت حذف اشیا از تصویر در برنامه Photos ویندوز 11

مایکروسافت همچنین درحال بهبود ویجت‌ها و ویژگی‌های Snap در ویندوز 11 است. ویجت‌ها همیشه مفید بوده‌اند، اما توسط فید اخبار ناخواسته مایکروسافت از MSN مخدوش می‌شدند. اکنون، درنهایت می‌توانید فید «Microsoft Start» را غیرفعال کنید و برد ویجت‌های ویندوز نیز به‌عنوان بخشی از تعهدات قانون بازارهای دیجیتال مایکروسافت به کمیسیون اروپا، قابل همکاری است. این بدان معناست که گوگل می‌تواند یک افزونه برای برد ویجت‌ها بسازد که مثلاً محتوای Google News را نشان می‌دهد.

ویژگی Snap در ویندوز 11 که تغییر اندازه پنجره‌های برنامه‌ها را آسان می‌کند در این به‌روزرسانی هوشمندتر می‌شود، بنابراین اکنون برنامه‌های مکرر شما را به‌خاطر می‌آورد و به‌طور خودکار طرح‌بندی‌ها را پیشنهاد می‌کند.

اگر یک تبلت مجهز به ویندوز دارید که دارای قلم نیز است، آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 قابلیت نوشتن مستقیم در باکس‌های متنی در سراسر سیستم‌عامل را نیز دارد. این موارد شامل پشتیبانی از Windows Ink در برنامه‌هایی مانند Photos ،Paint ،WhatsApp و موارد دیگر می‌شود.

آپدیت بزرگ ویندوز 11 Moment 5

آپدیت بزرگ ویندوز 11 Moment 5

ویژگی کستینگ داخلی که به شما امکان می‌دهد محتوا را به یک صفحه‌نمایش نزدیک در ویندوز 11 ارسال کنید نیز برای بهتر شدن بهینه‌سازی شده است. اکنون اعلان‌هایی برای پیشنهاد‌های استفاده از ویژگی Cast هنگام انجام مولتی‌تسکینگ دریافت می‌کنید و بهبودهایی در Cast برای ارائه کمک برای یافتن نمایشگرهای اطراف و رفع مشکلات اتصال نیز وجود دارد.

اگر فردی هستید که محتوای ویندوز را با دستگاه‌های دیگر به‌اشتراک می‌گذارد یا صاحب یک گوشی اندرویدی هستید، آخرین به‌روزرسانی ویندوز 11 دارای برخی پیشرفت‌ها برای سهولت اشتراک‌گذاری محتوا به و از دستگاه‌های دیگر است. اگر با افراد یا دستگاه‌های موجود در شبکه اشتراک‌گذاری می‌کنید، اکنون Nearby Share سرعت انتقال سریع‌تری دارد و همچنین می‌توانید به رایانه شخصی خود یک نام مناسب بدهید تا دیگران راحت‌تر شما را بشناسند. سیستم Phone Link در ویندوز 11 نیز اکنون امکان دسترسی به عکس‌های اخیر یا استفاده از تلفن خود را به‌عنوان وب‌کم در برنامه‌های کنفرانس ویدیویی دارد.

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین ویژگی این است که مایکروسافت درحال انجام برخی بهبودهای accessibility در ویندوز 11 می‌باشد. یک ویژگی جدید میانبر صوتی به شما امکان می‌دهد دستورات سفارشی برای خودکارسازی وظایف در ویژگی accessibility صوتی ویندوز 11 ایجاد کنید.

همچنین می‌توانید از دسترسی صوتی در چندین نمایشگر، ازجمله پوشش‌های شماره و شبکه در نمایشگرهای ثانویه استفاده کنید. مایکروسافت همچنین درحال بهبود ویژگی Narrator داخلی خود در ویندوز 11 است و صداهای طبیعی را اضافه می‌کند که پس از دانلود در دستگاه از تبدیل متن به گفتار روی دستگاه استفاده می‌کنند.

مایکروسافت از امروز انتشار این به‌روزرسانی جدید ویندوز 11 را آغاز می‌کند، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا در دستگاه شما در دسترس باشد. اگر می‌خواهید فوراً آن را دریافت کنید، باید گزینه «get the latest updates as soon as they’re available» را در Windows Update فعال کنید و سپس به‌روزرسانی‌ها را بررسی کنید.

یوسف مهدی، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی مصرف‌کننده در مایکروسافت توضیح می‌دهد: «بیشتر این ویژگی‌های جدید ویندوز 11 به‌طور پیش‌فرض در نسخه پیش‌نمایش مارس 2024 برای همه نسخه‌های ویندوز 11، نسخه‌های 23H2 و 22H2 فعال خواهند شد. طبق روال عادی ما، از نزدیک بر ارائه این ویژگی‌های جدید برای ویندوز 11 نظارت می‌کنیم و به اشتراک‌گذاری اطلاعات به‌موقع درباره وضعیت عرضه و مشکلات شناخته‌شده از طریق داشبورد سلامت نسخه ویندوز و WindowsUpdate ادامه می‌دهیم.»

تغییرات بزرگ دیگری باید به‌زودی در اتحادیه اروپا در ویندوز رخ دهد. مایکروسافت درحال ایجاد تغییراتی برای مطابقت با قانون بازار دیجیتال است که شامل اجازه دادن به کاربران برای حذف کورتانا می‌شود.

نظر شما درباره آپدیت بزرگ Moment 5 ویندوز 11 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی