حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

لنوو ThinkPad X12 Detachable Gen 2 رسماً معرفی شد: رقیب سرفیس پرو مایکروسافت

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | لنوو، هیبریدی‌ها

لنوو با دست پر به نمایشگاه MWC 2024 آمده و پس از معرفی چندین لپ‌تاپ و البته گل سرسبد آن‌ها، لپ‌تاپ مفهومی شفاف، یک دستگاه هیبریدی جدید نیز با نام ThinkPad X12 Detachable Gen 2 معرفی کرده است که درواقع نسل دوم مدل ThinkPad X12 Gen 1 می‌باشد که در سال 2021 روانه بازار شد. بدین‌ترتیب، پس از حدود سه سال، لنوو بالاخره نسل دوم رقیب سرفیس پرو مایکروسافت خود را با جدیدترین پردازنده‌های Core Ultra اینتل معرفی کرده است.

لنوو ThinkPad X12 Detachable Gen 2

لپتاپ Lenovo ThinkPad X12 Detachable Gen 1 در بررسی‌ها بسیار خوب عمل کرد و درحالی‌که هنوز فرم فاکتور و ویژگی‌های مناسبی دارد، نمی‌توان انکار کرد که مشخصات آن پس از گذشت سه سال و برای 2024 کاملاً قدیمی است.

خب، خبر خوب این است که لنوو بالاخره ThinkPad X12 Detachable را به‌روز کرد و نسل دوم آن اکنون به‌عنوان یک دستگاه هیبریدی با بهره‌وری بسیار بالا ارائه شده است. این دستگاه پردازنده‌های سری U اینتل Core Ultra را که اخیراً معرفی شده‌اند، به‌همراه دارد که یک ارتقای قوی نسبت‌به نسل اول خود است.

لنوو ThinkPad X12 Detachable Gen 2

لنوو ThinkPad X12 Detachable Gen 2

لنوو ThinkPad X12 Detachable Gen 2 که با حداکثر 32 گیگابایت رم LPDDR5x و 1 ترابایت SSD PCIe 4 همراه شده است، آنچه را که برای مدیریت بیشتر بارهای کاری لازم است، دارد. اما ازآنجایی‌که این دستگاه از پردازنده‌های سری U اینتل Meteor Lake بهره می‌برد، از iGPU Intel Arc که پردازنده‌های سری H آن را به‌همراه دارند، برخوردار نیست.

بنابراین، ThinkPad X12 Detachable Gen 2 را نباید به‌عنوان رقیبی برای Minisforum V3 که به‌تازگی عرضه شده است، درنظر گرفت گرفت، که بیشتر برای انجام بازی‌ها مناسب است. درعوض، مدل جدید بیشتر برای یک سبک متمرکز بر بهره‌وری ارائه می‌شود، درست مانند مایکروسافت سرفیس پرو 9.

با این وجود، Lenovo ThinkPad X12 Detachable Gen 2 همچنان با کیبورد فولیو ارائه می‌شود. این به شما امکان می‌دهد آن را به‌راحتی به یک لپ‌تاپ سبک‌وزن تبدیل کنید. این دستگاه همچنین دارای همان شاسی سبک و قابل‌حمل مشابه مدل قبلی خود است که ضخامت آن تنها 8.8 میلی‌متر می‌باشد.

در مورد پورت‌های اتصال، ThinkPad X12 Detachable Gen 2 دارای یک نانو سیم‌کارت، یک جک ترکیبی صدا، یک USB-C با سرعت 10 گیگابیت‌برثانیه و یک USB-C با Thunderbolt 4 است. هر دو پورت USB-C دارای Power Delivery 3.0 و 2.1 DisplayPort هستند.

قیمت اولیه مورد انتظار ThinkPad X12 Detachable Gen 2، همان‌طور که توسط لنوو توضیح داده شده است، 1399 دلار است و باید از آوریل 2024 در دسترس باشد.

نظر شما درباره ThinkPad X12 Detachable Gen 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی