حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۵ رسما منتشر شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۵، برترین‌های ترنجی

پس از حدس‌وگمان‌های مختلف امروز گوگل نسخه ۱ پیش‌نمایش توسعه‌دهنده اندروید ۱۵ را منتشر کرد. همانطور که از اسم عجیب آن مشخص است، این نسخه به دست کاربران عمومی نمی‌رسد و برای توسعه‌دهندگان منتشر می‌شود. آن‌ها می‌توانند با دسترسی زودهنگام به این سیستم عامل جدید گوگل، نرم‌افزارهای خود را به‌روزکنند. همچنین بازخوردهایی به گوگل بدهند تا سیستم‌عامل Android 15 را برای عرضه عمومی رفع باگ کند.

نسخه ۱ پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۵

طبق نقشه راه عرضه آپدیت اندروید 15 باید گفت که یک نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهنده یا DP دیگر ماه آینده منتشر می‌شود. پس از آن اولین نسخه بتا در فروردین ۱۴۰۳ و بتای دوم در اردیبهشت ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

سپس مرحله “پایداری پلتفرم” خرداد ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و تا قبل از عرضه نهایی که احتمالا پایان تابستان همان سال انجام می‌شود، ادامه دارد.

نقشه راه عرضه آپدیت اندروید 15

نقشه راه عرضه آپدیت اندروید 15

طبق انتظار، نسخه پیش نمایش توسعه دهنده شامل خیلی از ویژگی‌های نهایی نمی‌شود. حتی همان ویژگی‌های موجود هم شاید به خوبی کار نکنند. در حال حاضر و در نسخه اول پیش نمایش توسعه دهنده اندروید 15 قابلیتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توانید فقط از یک بخش صفحه نمایشگر اسکرین رکورد گرفته یا آن را به اشتراک بگذارید.

لیست گوشی هایی که آپدیت اندروید ۱۵ نسخه DP را دریافت می کنند

بهبود فریم‌ورک عملکرد اضافی نیز وجود دارد. این یعنی برنامه‌های شخص ثالث جدید برای کنترل بیشتر بر روی سخت‌افزار و الگوریتم‌های دوربین در دستگاه‌های پشتیبانی‌شده و همچنین پشتیبانی از انواع داده‌های جدید در Health Connect با Android 15 ارائه خواهد شد.

فایل‌ها را می‌توان با امضای رمزنگاری سفارشی در Android 15 محافظت و از دستکاری یا خراب نشدن آن‌ها اطمینان حاصل کرد. این قابلیت اطلاعات شما را در برابر بدافزار یا تغییرات غیرمجاز فایل محافظت می‌کند.

چه گوشی‌هایی این نسخه از آپدیت اندروید ۱۵ را دریافت می‌کنند؟

در حال حاضر فقط کاربرانی که گوشی پیکسل گوگل را دارند می‌توانند پیش نمایش Android 15 را تجربه کنند، البته از پیکسل ۶ به بعد.

نظر شما چیست؟ شما چه انتظاری از آپدیت Android 15 گوگل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)