حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل احتمالاً RCS در آیفون را با فشار چین پذیرفته است

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

اپل چندی پیش به‌طور غیرمنتظره‌ای اعلام کرد که iOS از استاندارد پیام‌رسانی RCS در سال 2024 پشتیبانی خواهد کرد. درحالی‌که این امر تجربه پیام‌رسانی Android-iOS را بهبود می‌بخشد، نیروی محرکه پشت پشتیبانی اپل از RCS در آیفون ممکن است قوانین جدیدی باشد که رگولاتوری‌ها در چین درحال اجرای آن هستند.

پشتیبانی اپل از RCS در آیفون با فشار رگولاتوری چین

جان گروبر از Daring Fireball این نظریه را امروز ارائه کرده و بیان داشت که دلیل اصلی پشتیبانی RCS توسط اپل به فشار چین مربوط می‌شود.

در ژوئیه سال 2023، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین برای قوانین آتی درباره «تقویت همکاری شبکه پایانی برای حمایت از توسعه گسترده پیام‌رسانی 5G» درخواستی را ارائه کرد. در آن زمان، برخی حدس می‌زدند که این امر می‌تواند منجر به پذیرش RCS توسط اپل شود.

در اینجا ترجمه بخش مربوطه و سند کامل پردازش‌شده توسط Google Translate آمده است:

«(i) شش ماه از تاریخ این اطلاعیه یک دوره انتقالی برای تولیدکنندگان تلفن همراه است تا طراحی سیستم و ارتقاء عملکرد تلفن‌های همراه 5G را که قرار است مطابق با استانداردهای صنعت مربوطه برای پیام‌های RCS در بازار فهرست شوند، تکمیل کنند. پس از دسترسی به مشخصات تست پس از پایان دوره انتقال، تلفن‌های همراه 5G که به‌تازگی برای صدور گواهینامه توسط سازندگان تلفن همراه درخواست کرده‌اند، باید از پیام‌های 5G پشتیبانی کرده و با گزارش‌های آزمایش دسترسی به شبکه مرتبط همراه شوند. سازمان‌های مربوطه تست دسترسی به شبکه، مشخصات فنی و تست دسترسی به شبکه را به‌روز می‌کنند.

(ii) برای تلفن‌های همراه 5G که قبل از پایان دوره انتقال گواهینامه دریافت کرده‌اند، سازندگان تلفن همراه در موقعیتی که می‌توانند این کار را انجام دهند، تشویق می‌شوند ازطریق ارتقاء سیستم محصول، پشتیبانی از پیام‌های RCS را اجرا کنند.»

پشتیبانی اپل از RCS در آیفون با فشار رگولاتوری چین

پشتیبانی اپل از RCS در آیفون با فشار رگولاتوری چین

RCS امکان تایپ نشانگرها با رسیدهای خواندن، عکس‌ها و ویدیوهای با وضوح بالا، کنترل‌های بهتر برای خروج/پیوستن به مکالمات گروهی و ارسال پیام از طریق داده تلفن همراه یا Wi-Fi فراهم می‌کند. گوگل اعلام کرد که با اپل در پیاده‌سازی RCS همکاری خواهد کرد.

اپل در آن زمان اعلام کرد که می‌خواهد با انجمن GSM برای افزودن رمزگذاری قوی همکاری کند. برنامه Messages گوگل در اندروید رمزگذاری سرتاسر (E2EE) خود را برای مکالمات 1 به 1 و گروهی ارائه می‌کند.

هنوز مشخص نیست که آیا اپل RCS را با به‌روزرسانی iOS 17.x به آیفون اضافه می‌کند یا اینکه این حالت در پاییز با iOS 18 ارائه خواهد شد.

نظر شما درباره پشتیبانی اپل از RCS در آیفون با فشار رگولاتوری چین چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی