حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ سامسونگ به قابلیت تشخیص آپنه خواب مجهز خواهد شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | ساعت هوشمند، سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی مجوز FDA برای معرفی ویژگی تشخیص آپنه (وقفه تنفسی) خواب برای کاربران گلکسی واچ در ایالات‌متحده را دریافت کرده است. این امر سامسونگ را به اولین سازنده ساعت هوشمند تبدیل می‌کند که چنین تأییدیه‌ای را توسط FDA کسب کرده است. بااین‌حال، این شرکت پیش از این در ماه اکتبر 2023 تأییدیه این ویژگی را در کره جنوبی دریافت کرده بود.

تشخیص آپنه خواب گلکسی واچ سامسونگ

آپنه خواب یک بیماری مزمن است که مانع از تنفس فرد در هنگام خواب می‌شود. این می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خواب و افزایش خطر مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی شود. این بیماری همچنین فوق‌العاده رایج است اما اغلب تشخیص داده نمی‌شود.

درحالی‌که سامسونگ در مورد روش دقیقی که برای تشخیص این حالت استفاده می‌کند، اطلاعاتی را منتشر نکرده، درحال‌حاضر سری ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ این شرکت به سنسورهای لازم برای نظارت بر عوامل مرتبط با آپنه خواب مجهز هستند. به‌عنوان‌مثال، این ساعت‌ها می‌توانند تغییرات در سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را به‌دقت تشخیص دهند که برای عملکرد ویژگی تشخیص آپنه باید بسیار مفید باشد.

برای جمع‌آوری داده‌های کافی به‌منظور تجزیه‌وتحلیل، کاربران باید حداقل دو شب در یک بازه زمانی ده روزه، از گلکسی واچ در هنگام خواب استفاده کنند. سپس می‌توانید نتایج را در برنامه Samsung Health Monitor مشاهده کنید. همچنین، مهم است که توجه داشته باشید این ویژگی فقط برای بزرگسالان بالای 22 سالی در دسترس است که پیش از این به آپنه خواب مبتلا نشده باشند.

تشخیص آپنه خواب گلکسی واچ سامسونگ

تشخیص آپنه خواب گلکسی واچ سامسونگ

تشخیص آپنه خواب یک افزودنی ارزشمند به مجموعه ویژگی‌های نظارت بر سلامت گلکسی واچ است. اگرچه این قابلیت جایگزینی برای تشخیص رسمی نیست، اما با تشخیص پیشگیرانه آپنه خواب می‌تواند جان انسان را نجات دهد.

همچنین گفته می‌شود اپل نیز درحال کار بر روی ویژگی تشخیص آپنه خواب برای ساعت‌های هوشمند خود است. بااین‌حال، این شرکت ممکن است به‌دلیل محدودیت‌های قانونی مداوم در مورد سنسور SpO2 خود، با موانعی برای ارائه این قابلیت روبرو شود.

با این وجود، این ویژگی اواخر امسال برای کاربران گلکسی واچ در ایالات‌متحده ارائه می‌شود و احتمالاً فقط در مدل‌های جدیدتر مانند گلکسی واچ سری 5 و 6 در دسترس خواهد بود.

نظر شما درباره قابلیت تشخیص آپنه خواب Galaxy Watch سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی