حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تولید تراشه های ۳ نانومتری TSMC افزایش خواهد یافت

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری، پردازشگرها

بر اساس گزارش های منتشر شده، کمپانی TSMC در حال افزایش تولید تراشه های ۳ نانومتری خود است. دلیل این موضوع، افزایش تقاضای غول های فناوری است. کمپانی های مطرح تکنولوژی، به دنبال تراشه های پیشرفته برای محصولات خود هستند.

کمپانی TSMC به دلیل افزایش تقاضا، تولید تراشه های ۳ نانومتری را افزایش می‌دهد

در سال ۲۰۲۳، اپل مشتری اصلی تراشه های ۳ نانومتری TSMC بود. این تراشه، در گوشی های سری آیفون ۱۵ پرو به کار گرفته شد. البته سایر بازیکنان بزرگ حوزه فناوری مانند کوالکام، مدیاتک، انویدیا و اینتل از همان زمان به این چیپست های TSMC ابراز علاقه کرده و سفارش داده اند. برای پاسخ به این افزایش تقاضا، TSMC می‌خواهد تولید ماهانه ویفر های ۳ نانومتری خود را در سال ۲۰۲۴ به ۱۰۰,۰۰۰ واحد افزایش دهد. این شرکت همچنین در تلاش است تا تولید خود را برای بازدهی بالاتر بهبود بخشد.

طبق گزارش ها، نسخه اولیه فرآیند ساخت ۳ نانومتری این شرکت (N3B) با چالش های بازدهی مواجه بود و هزینه بالایی را به همراه داشت. همین عوامل ممکن است برخی از شرکت ها را از به‌کارگیری این فناوری در مراحل اولیه آن منصرف کرده باشد. با این حال، نسل دوم فرآیند ۳ نانومتری TSMC یعنی N3E عملکرد بهتری را ارائه می‌کند و در عین حال مقرون به صرفه است. احتمالا همین امر باعث افزایش تقاضا و در نهایت افزایش تولید تراشه های ۳ نانومتری TSMC خواهد شد.

امسال احتمالا شاهد رقابت شدیدی در بازار نیمه هادی ها خواهیم بود زیرا شرکت های بزرگ فناوری شروع به عرضه اولین دستگاه های مجهز به چیپست های ۳ نانومتری می‌کنند. اینکه آیا TSMC می‌تواند با موفقیت این تقاضای فزاینده را برآورده کند، تاثیر قابل توجهی بر موفقیت یا عدم موفقیت این دستگاه های مجهز به تراشه ۳ نانومتری خواهد داشت. لازم به ذکر است که TSMC با چالش هایی در زمینه تولید مواجه است.

تکنولوژی ساخت تراشه های هواوی با کمک SMIC به سرعت در حال پیشرفت است

همچنین می‌دانیم که کمپانی SMIC که غول صنعت نیمه هادی چین است؛ ظاهراً تولید چیپست های ۵ نانومتری را برای هواوی آغاز کرده است. SMIC همچنین یک خط تولید قطعات نیمه هادی جدید را در شانگهای به طور خاص برای ساخت تراشه های طراحی شده توسط هواوی راه اندازی کرده است. این اقدام در حالی صورت گرفته که دولت بایدن به دلیل نگرانی‌ در مورد امنیت ملی، محدودیت‌ های سختگیرانه‌تری را برای صادرات تجهیزات پیشرفته ساخت تراشه اعمال کرده است.

تحقیق‌وتوسعه تراشه‌ساز چینی SMIC روی تراشه ۳ نانومتری تحت مدیریت مدیر سابق TSMC و سامسونگ

نظر شما چیست؟ آیا هواوی با کمک SMIC می‌تواند در آینده از کمپانی های مطرح مانند TSMC سبقت بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سهیل سلیمانی