حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار یوتوب برای ویژن پرو اپل ارائه خواهد شد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

سیستم‌عامل VisionOS اپل با کمبود اپلیکیشن و بازی مواجه است. البته که از نسل اول یک سیستم عامل انتظار بیشتری هم نمی‌رود. با این حال پلتفرم‌های کلیدی مانند یوتوب، اسپاتیفای، نتفلیکس و شبکه‌های اجتماعی محبوب مثل اینستاگرام، فیس‌بوک، تیک‌تاک یا پیام‌رسان‌هایی مثل واتس‌اپ برای آن در دسترس نیستند. در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ای اما گوگل به تازگی اعلام کرده است که نرم افزار یوتوب برای ویژن پرو اپل ارائه خواهد شد.

نرم افزار یوتوب برای ویژن پرو اپل

در حال حاضر بیش از ۶۰۰ برنامه اختصاصی برای هدست ویژن پرو اپل وجود دارد، اما یوتیوب در میان آنها نیست. ماه گذشته بود که این سرویس متعلق به گوگل به طور کامل اعلام کرد هیچ برنامه‌ای برای توسعه چنین برنامه‌ای ندارد.

البته حالا می‌بینیم که فقط طی چند هفته همه چیز می‌تواند تغییر کند. امروز یوتیوب یک چرخش ۱۸۰ درجه انجام داده و گفته که توسعه برنامه اختصاصی یوتوب برای Vision Pro “در نقشه راه” حضور دارد.

متأسفانه گفته نشده که این نسخه از یوتوب چه زمانی عرضه می‌شود. در همین حال این پلتفرم یادآور می‌شود “با حصول اطمینان از اینکه کاربران یوتیوب تجربه عالی در Safari دارند”، کاربران این هدست را پشتیبانی می‌کند.

این چرخش عقیده گوگل خیلی جالبی است. به صورت کلی کم پیش می‌آید که پلتفرم‌های بزرگ مانند یوتوب به آن سرعت عدم علاقه خود به محصول جدید را اعلام کنند. همچنین خیلی عجیب است که در مدت کوتاهی پس از چنین اظهار نظر جنجالی، از گفته خوپ کوتاه بیایند.

معلوم نیست چرا این اتفاق افتاده است. احتمالا Vision Pro بسیار محبوب‌تر از آن چیزی بوده که گوگل و یوتیوب در ابتدا پیش‌بینی می‌کردند. برای مثال محبوبیت یک برنامه شخص ثالث 5 دلاری برای یوتیوب در ویژن پرو این استقبال بالا را نشان می‌دهد، چرا که این برنامه در رتبه ۳ نرم‌افزارهای عکس و ویدیو فروشگاه نرم‌افزاری ویژن پرو قرار دارد.

دلیل هر چه هست، مهم نیست چرا که اگر نرم افزار رسمی یوتوب را می‌خواهید، در آینده برای هدست ۳۵۰۰ دلاری اپل عرضه خواهد شد. البته حتی آن زمان هم بعید به نظر می‌رسد که از ویدیوهای 360 درجه یوتوب و نمونه‌های VR پشتیبانی کند. منظور ما آنهایی است که در حال حاضر در YouTube موجود هستند و برای Vision Pro ساخته نشده‌اند. این ویدئوها همین حالا هم در Safari کار نمی‌کنند و دلیلش آن است که اپل فکر می‌کند آنها به اندازه کافی خوب نیستند.

یکی از سخنگویان اپل گفت:

“بسیاری از این محتواها برای دستگاه‌هایی ایجاد شده که تجربه فضایی با کیفیت بالایی را ارائه نمی‌دهند. در برخی موارد، این محتوا می‌تواند باعث تجربه نامطلوب بصری کاربر در حرکات نیز بشود. ما تلاش خود را بر ارائه بهترین تجربه رسانه فضایی متمرکز کرده‌ایم که شامل عکس و ویدیوهای فضایی، ویدیوی فراگیر اپل و فیلم‌های سه بعدی موجود در Apple TV می‌شود”.

نظر شما درباره این چرخش ۱۸۰ درجه‌ای گوگل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)