حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ قرارداد چندین ساله جدید با کوالکام برای استفاده از تراشه اسنپدراگون امضا کرد

نوشته

2 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، کوالکام

سامسونگ سال گذشته از تراشه اسنپدراگون در تمامی گوشی‌های پرچمدار سری گلکسی اس 23 خود استفاده کرد. بااین‌حال، امسال این شرکت از تراشه اسنپدراگون فقط در گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرد و مدل‌های گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس در اکثر کشورها از تراشه‌های اگزینوس بهره می‌برند. برای سال‌های آینده، سامسونگ به‌تازگی قرارداد جدیدی با کوالکام امضا کرده است که درنتیجه آن به استفاده از تراشه‌های اسنپدراگون در گوشی‌های پرچمدار خود ادامه خواهد داد.

قرارداد سامسونگ با کوالکام

کوالکام درجریان گزارش درآمد مالی خود برای فصل چهارم سال 2023 فاش کرد که قراردادی چندین ساله با سامسونگ به‌منظور تأمین پردازنده‌های اسنپدراگون برای گوشی‌های پرچمدار آینده گلکسی امضا کرده است. این قرارداد از سال 2024 شروع می‌شود و در مورد سری گلکسی اس 24 صحبت می‌کند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت حداقل چند نسل دیگر از گوشی‌های سری گلکسی اس و سری گلکسی Z از پردازنده‌های اسنپدراگون پیشرفته استفاده کنند. این موضوع همچنین نشان می‌دهد که ممکن است سامسونگ حتی در آینده نزدیک از پردازنده‌های مدیاتک در گوشی‌های هوشمند پرچمدار خود استفاده نکند.

کوالکام در گزارش خود این‌گونه بیان می‌کند: «ما همچنین اعلام می‌کنیم که یک قرارداد چندین ساله با سامسونگ در رابطه با تراشه‌های اسنپدراگون برای استفاده در گوشی‌های پرچمدار گلکسی از سال 2024 تمدید کردیم. قرارداد تمدیدشده، رهبری فناوری ما و مشارکت استراتژیک موفق بلندمدت با سامسونگ را نشان می‌دهد.»

قرارداد سامسونگ با کوالکام

قرارداد سامسونگ با کوالکام

سامسونگ در حال ساخت “Dream Chip” داخلی خود برای سری گلکسی S25 است و طبق گزارش‌ها، این تراشه از فرآیند ساخت نسل دوم 3 نانومتری Samsung Foundry استفاده می‌کند. بر اساس برخی گزارش‌ها، پردازنده پرچمدار سال آینده Exynos از هسته اصلی ARM Cortex-X5، پنج هسته CPU Cortex-A720، چهار هسته CPU Cortex-A530 و پردازنده گرافیکی Xclipse 950 استفاده می‌کند. اینکه آیا این چیپست می‌تواند ازنظر عملکرد و کارایی با هسته CPU اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند یا خیر، هنوز مشخص نیست.

نظر شما درباره قرارداد جدید دو برند کره‌ای و آمریکایی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی