حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳ تحت تسط اپل، آنر و اوپو بوده است

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

سال ۲۰۲۳ به پایان رسیده و کم‌کم گزارش‌های مختلف از عملکرد بازارها و برندهای مختلف منتشر می‌شود. شاید شوکه‌کننده‌ترین خبر در این دسته را بتوان شکست سامسونگ از اپل در سال ۲۰۲۳ دانست و این‌که این برند کره‌ای سلطنت ۱۳ ساله خود را بر مسند پرفروش‌ترین برند موبایل به اپل تقدیم کرد. به تازگی گزارش دیگری منتشر شده و می‌گوید، بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳ تحت تسط اپل، آنر و اوپو بوده است.

عملکرد بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳

گزارش جدیدی از IDC نشان می‌دهد که اپل و آنر موفق شده اند تقریبا 35 درصد از سهم بازار موبایل چین را در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳ و حتی کل این سال کسب کنند.

در سه ماهه پایانی سال 2023، اپل رتبه اول خود را حفظ کرد و با وجود افت جزئی 2.1 درصدی در سال، 20.0 درصد از سهم بازار را به دست آورد. آنر با افت 0.9 درصدی موفق به کسب رتبه دوم و سهم 16.8 درصدی از بازار موبایل چین شد.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ این ویوو است که رتبه سوم را کسب می‌کند، هر چند که افت 8.4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال بقبل دارد. هواوی با رشد قابل توجه 36.2 درصدی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته به 13.9 درصد سهم بازار می‌رسد.

این آمار برای کل سال ۲۰۲۳ کمی متفاوت است. اپل و آنر به ترتیب با 17.3 درصد و 17.1 درصد از سهم بازار، جایگاه های اول و دوم را به خود اختصاص دادند. اپل، علیرغم کاهش 2.2 درصدی در سال، نفوذ خود را حفظ کرده و این موفقیت بر وفاداری کاربران به برند تأکید دارد.

آنر با کاهش 10.3 درصدی سالانه مواجه بوده و همزمان با چالش‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، با این حال بالاتر از بقیه رقبا رتبه دوم را کسب کرده است. در حقیقت فقط کمی با کسب رتبه اول در بازار خانگی خود فاصله داشته است، تنها ۰.۲ درصد.

اوپو، ویوو و شیائومی به ترتیب رتبه‌های ۳ تا ۵ را کسب کرده‌اند. با این حال هر ۵ برند اول شاهد افت فروش هستند. بازار موبایل چین در سال ۲۰۲۳ افت کلی ۵ درصدی را تجربه می‌کند و در بین ۵ برند اول تنها اپل است که افت کمتری نسبت به این میزان داشته است. در نهایت رشد برندهای دیگر تا ۱۹ درصد بوده که نشان از اقبال کاربران به نام‌های جدید در بازار است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید آنر می‌تواند در بازار جهانی هم موفقیت بازار خانگی خود را تکرار کند؟ حداقل سال گذشته که در بین ۴ رتبه برتر نبوده است.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)