حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار رسمی این سرویس‌های مهم برای هدست Vision Pro اپل در دسترس نیستند

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

با این‌که بیش از ۲ ماه پیش ویدئو طراحی تلگرام نسخه visionOS منتشر شد و خبر از آماده بودن این پلتفرم پیام‌رسانی برای هدست اپل ویژن پرو داشت اما به نظر می‌رسد که لیست طولانی از سرویس‌های مهم استریم ویدئو و موسیقی، سرویس‌های گوگل و حتی متا برای سیستم‌عامل visionOS اپل آماده نیستند. حتی برخی از آن‌ها هیچ برنامه‌ریزی برای عرضه نسخه اختصاصی را ندارند. بیاید ببینیم نرم افزار رسمی کدام سرویس‌های مهم برای هدست Vision Pro اپل در دسترس نیستند.

تحریم visionOS اپل توسط سرویس‌های بزرگ؟

آنطور که گزارش شده نرم‌افزار سرویس استریم محتوای ویدئویی نتفلیکس روی اپل ویژن پرو آینده کار نخواهد کرد. همچنین بلومبرگ گزارش می‌دهد که یوتیوب و اسپاتیفای نیز هیچ برنامه‌ای برای ارائه نسخه اختصاصی اپلیکیشن سرویس خود برای هدست اپل ندارند.

هیچ یک از این سرویس‌ها برنامه اختصاصی visionOS را عرضه نمی‌کنند و نرم‌افزارهای iPad آنها نیز برای هدست واقعیت مجازی ۳۵۰۰ دلاری فعال نمی‌شوند. طبیعتا کاربران همچنان از طریق مرورگر می‌توانند به این سرویس‌ها دسترسی داشته باشند اما بدیهی است که تجربه کاربری کاملا متفاوتی خواهد بود. مشخص نیست که این امتناع از عرضه نسخه اختصاصی نرم‌افزارهای این سرویس‌ها برای سیستم عامل visionOS بوی تحریم می‌دهد یا خیر.

ساعاتی هست که پیش‌فروش هدست اپل ویژن پرو آغاز شده است. طبیعتا این اخبار سبب دلسرد شدن خریداران از پیش‌خرید هدست گران‌قیمت اپل می‌شود. محصولی که مدل ۱ ترابایت آن ۳۹۰۰ دلار قیمت دارد.

در حالی که YouTube یک برنامه اختصاصی برای Meta Quest دارد، Spotify در کل هیچ نرم‌افزاری برای هیچ هدست VR توسعه نداده است.

پلفترم‌های اجتماعی متا مانند فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ نیز در Vision Pro در دسترس نیستند. با این حال، متا برنامه‌ریزی خود را تایید نکرده است، بنابراین ممکن است در آینده نسخه اختصاصی visionOS این سرویس‌ها را ببینیم.

نظر شما چیست؟ این نبود نرم‌افزار اختصاصی سرویس‌های مهم در هدست اپل، برای شما اهمیت دارد؟ به این صورت شما به سرویس‌های اپل موزیک و اپل تی‌وی این شرکت محدود خواهید بود.

همزمان با آغاز پیش فروش هدست اپل Vision Pro قیمت و مشخصات نهایی آن اعلام شد: تا ۳۹۰۰ دلار

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)