حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویدئو طراحی تلگرام در هدست اپل ویژن پرو را تماشا کنید

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پیام رسان، تماشا کنید

هدست واقعیت ترکیبی اپل ۵ ماه پیش و با نام ویژن پرو رسما معرفی شد. در مسیر تولید انبوه این هدست دشواری‌های خاصی وجود داشته اما آنطور که گفته می‌شود، باید برای زمستان امسال به بازار عرضه شود. توسعه‌دهندگان مختلف در حال بهینه‌سازی نرم‌افزار یا بازی‌های خود برای آن هستند. پیامرسان محبوب Telegram گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده و جز اولین نمونه‌ها خواهد بود که برای نسل بعدی محصولات اپل سازگار شده است. بیاید با هم ویدئو طراحی تلگرام در هدست اپل ویژن پرو را تماشا کنیم.

ویدئو طراحی تلگرام در هدست اپل ویژن پرو

تلگرام در هدست واقعیت مجازی اپل

تلگرام در هدست واقعیت مجازی اپل

ابتدا باید یادآوری کنم که روال طراحی اپلیکیشن در پلتفرم‌های مختلف معمولا از APIهای و راهنماهای واحد پیروی می‌کند. این موضوع به خصوص درباره اکوسیستم اپل به شدت صدق می‌کند. به همین دلیل است که از نظر ظاهری تفاوت زیادی بین تلگرام، واتس‌اپ یا حتی آی‌مسیح وجود ندارد.

بر همین مبنا باید گفت که احتمالا این ظاهر کلی که برای تلگرام می‌بینید، برای دیگر اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و در سیستم‌عامل visionOS اپل استفاده شود.

بسیار خوب، بیاید نگاهی کوتاه به دمو رسمی تلگرام در هدست Vision Pro اپل داشته باشیم:

 

طبق دیگر دموهای رسمی اپل برای اپلیکیشن‌های دیگر در هدست ویژن پرو، تلگرام هم دارای طراحی شفاف است که با فضای اطراف آن آمیخته می‌شود.

تلگرام visionOS یک نوار کناری دارد که تمام مکالمات موجود را آن‌جا می‌بینید و در کنار آن فضای ورود به تنظمیات و دیگر بخش‌های اپلیکیشن دیده می‌شود. ویدیوهایی در چت‌های شما وجود دارد بیرون از فضای اپ و به صورت فراگیرتر نمایش داده می‌شوند. اموجی‌های متحرک جذاب تلگرام در این فضا حتی جذاب‌تر هم هستند.

نظر شما چیست؟ به نظر می‌رسد که تجربه اپلیکیشن‌ها در visionOS قطعا جذاب است اما آیا این تجربه، هزینه حدود ۳۵۰۰ دلاری آن و محدودی عمر باتری حدود ۲ ساعته را می‌تواند توجیه کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)