حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT با ۵۰۰۰ نرم افزار اختصاصی امسال عرضه می‌شود

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | HarmonyOS، هواوی

حدودا ۵ ماه پیش بود که هواوی HarmonyOS NEXT به عنوان نسخه خالص سیستم‌عامل هارمونی بدون اندروید معرفی شد. سپس عنوان شد که سیستم عامل HarmonyOS Next هواوی از فایل‌های APK پشتیبانی نمی‌کند. این سیستم عامل نرم‌افزارهایی با پسوند HAP خواهد داشت. در همین راستا به تازگی عنوان شده که سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT با ۵۰۰۰ نرم افزار اختصاصی امسال عرضه می‌شود.

سیستم عامل هواوی HarmonyOS NEXT

در جریان رویداد توسعه اکوسیستم هارمونی او اس، این شرکت اعلام کرد که سیستم HarmonyOS NEXT مرحله دوم توسعه را پشت سر می‌گذارد و تا پایان سال 2024، آن‌ها انتظار دارند که 5000 اپلیکیشن بومی دیگر به فروشگاه اپلیکیشن هارمونی او اس اضافه شود.

هواوی قصد دارد با سایر شرکت‌ها و همچنین موسسات آموزشی همکاری کند و هر ماه بیش از ۱۰۰ هزار توسعه دهنده را آموزش دهد تا اکوسیستم برنامه هارمونی او اس را رشد دهد. حقیقت این عدد ادعای بسیار بزرگی به نظر می‌رسد.

با نگاهی به آینده، هواوی امیدوار است در آینده نزدیک از مرز ۵۰۰ هزار نرم‌افزاری بومی برای هارمونی او اس عبور کند. به عنوان مرجع، اپ استور اپل در سال 2022 به 1.78 میلیون اپلیکیشن رسید، بنابراین فروشگاه اپلیکیشن هوآوی هنوز راه زیادی در پیش دارد.

سیستم عامل HarmonyOS NEXT با یک رابط کاربری جدید و تول‌کیت رابط کاربری خود، SDK و کامپایلر اختصاصی ارائه می شود. به گفته این شرکت، این اولین نسخه از HarmonyOS است که دیگر ربطی به اندروید ندارد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید هواوی در این مسیر موفق خواهد شد؟ برندهای چینی دیگر به آن خواهند پیوست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)