حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۵ شاید قابلیت ویجت روی صفحه قفل را ارائه کند

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | Android، شایعات

در حالی که احتمالا کمتر از ۲ ماه دیگر باید اولین نسخه محدود توسعه‌دهندگان Android 15 منتشر شود، هنوز اطلاعات زیادی درباره آن نداریم. امروز اما در گزارش جدیدی می‌شنویم که اندروید ۱۵ شاید قابلیت ویجت روی صفحه قفل را ارائه کند.

قابلیت جدید آپدیت اندروید ۱۵

ویجت‌ها نقطه قوت سیستم عامل اندروید بودند. با این حال دقیقا وقتی که در حاشیه‌ای‌ترین وضعیت ممکن به‌سر می‌بردند، اپل با iOS 14 این قابلیت را به آیفون آورد و باعث جلب توجه توسعه‌دهندگان به آن شد. همچنین با iOS 16 این ویجت‌ها به صفحه قفل راه پیدا کردند.

آنطور که به نظر می‌رسد، گوگل نیز می‌خواهد دوباره ویجت‌ها را به صفحه قفل سیستم عامل اندروید بازگرداند. چرا می‌گوییم “بازگرداند”؟ چون این قابلیت در اندروید ۴.۲ وجود داشته و از اندروید ۵ به بعد حذف شد. حالا احتمال دارد که این قابلیت به اندروید ۱۵ بازگردد.

براساس مکاشفاتی که میشل رحمان داشته، در جدیدترین نسخه آزمایشی Android 14 QPR2 Beta 3 با فعال کردن گزینه فضای communal یا فضای اشتراکی، یک نوار خاکستری در سمت چپ صفحه قفل و در نمایشگر ظاهر می‌شود. با ضربه زدن روی علامت قلم می‌توان آن را ویرایش کرد و در صفحه ویرایش می‌توانید برخی ویجت‌ها را در آن قرار دهید.

همانطور که در تصاویر بالا می‌بینید، رابط کاربری این بخش هنوز کامل نشده و مشکلات متعددی دارد. با این حال حدس زده می‌شود که شاید در اندروید ۱۵ شاهد آن باشیم.

همچنین گفته شده که احتمالا این ویژگی برای برخی از محصولات ارائه شود و تمام محصولات مجهز به اندروید ۱۵ چنین قابلیتی نداشته باشند. البته همانطور که می دانید تا عرضه رسمی نسخه نهایی Android 15 فاصله زیادی داریم و اواسط سال ۱۴۰۳ این اتفاق رخ خواهد داد.

در حال حاضر دانسته‌های محدود به همین موارد می‌شود و فقط به ما می‌گوید توسعه‌دهندگان گوگل برای اندروید ۱۵ در حال تلاش ایجاد بخشی برای قرار دادن ویجت‌ها روی صفحه قفل هستند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید قابلیت مفیدی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)