حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش فاصله بنچمارک GeekBench تراشه Exynos 2400 با Snapdragon 8 Gen 3

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | بنچمارک، تست، سامسونگ، مقایسه

تراشه پرچمدار اگزینوس سامسونگ امسال به بازار بازخواهد گشت و میزبان آن سری پرچمدار گلکسی S24 است. این برند کره‌ای سعی دارد تا تراشه‌اش در قامت تراشه پرچمدار کوالکام باشد اما عموما تفاوت‌هایی وجود دارد. با انتشار نتایج جدید، باید گفت که شاهد کاهش فاصله بنچمارک GeekBench تراشه Exynos 2400 با Snapdragon 8 Gen 3 هستیم.

مقایسه بنچمارک تراشه Exynos 2400 با Snapdragon 8 Gen 3

نتایج قبلی اگزینوس ۲۴۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بنچمارک GeekBenh به قرار زیر بود. این نتایج روی گلکسی اس ۲۴ اولترا با تراشه کوالکام در سمت راست و گلکسی اس ۲۴ پلاس با تراشه سامسونگ در سمت چپ تصویر زیر مشخص است:

به تازگی اما نتایج همین محصولات با تراشه‌های مذکور در همان پلتفرم سنجش عملکرد سخت‌افزاری CPU تراشه موبایل، به‌روزشده و اعداد زیر ثبت می‌شود:

با نزدیک‌شدن به عرضه نهایی و بهینه‌سازی‌های جدید، عملکرد هر دو تراشه روی هر دو دستگاه بهبود داشته است. با این حال فاصله این دو تراشه نسبت به یکدیگر کمتر شده و مدل اگزینوس به مدل اسنپدراگون نزدیک‌تر می‌شود.

در تست تک هسته‌ای و چند هسته‌ای فاصله این دو تراشه به ترتیب از ۸ درصد به ۵ درصد و از ۴ درصد به ۳ درصد کاهش پیدا کرده است.

البته باید یادآوری کرد که مدیریت حرارت و راندمان انرژی بسیار مهمتر خواهد بود. آیا این دو تراشه می توانند عملکرد خود را تحت فشارهای سنگین حفظ کنند؟ هنوز چیزی مشخص نیست.

رونمایی رسمی از سری گلکسی اس ۲۴ روی ۲۷ دی ۱۴۰۲ انجام خواهد شد. پس از عرضه نسخه‌های مختلف این محصول به بازار و انجام بررسی‌های لازم، می‌توان درباره آن‌ها نظر داد.

شما عملکرد نسخه‌های اگزینوس و اسنپدراگون سری گلکسی اس ۲۴ را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)