حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عدم معرفی آیپد جدید در سال ۲۰۲۳ به درآمد اپل ضربه زد

نوشته

3 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

شاید بگویید که فروش تبلت‌ها آنقدری نیست و بازار اهمیت بالایی به آن‌ها نمی‌دهد. با این‌حال باید بدانید که عدم معرفی آیپد جدید در سال ۲۰۲۳ به درآمد اپل ضربه زده است.

تاثیر عدم معرفی آیپد جدید در سال ۲۰۲۳ بر درآمد اپل

بد نیست بدانید که طی ۱۲ سال اخیر، همیشه اپل حداقل ۱ مدل جدید آیپد معرفی کرده است. با این حال سال ۲۰۲۳ یک وقفه در این روند بود.

تصمیم اپل برای عرضه نکردن آیپد جدید در سال 2023 بر درآمد کلی این شرکت تأثیر گذاشت، اما سال 2024 سال شلوغی برای این شرکت خواهد بود.
گزارش شده که درآمد اپل برای آیپد در سه ماهه چهارم 2023 به دلیل عدم ارتقای جدید، 10 درصد کاهش یافته است.

تولید آیپد اپل در هند

سال 2024 برای اپل سال پرمشغله ای خواهد بود زیرا مدل‌های جدید محصولاتش در راه هستند. سال گذشته، این شرکت هدست ویژن پرو خود را در کنار مک بوک ایر ۱۵ اینچی با تراشه M2 معرفی کرد. در حالی که مک بوک ایر بزرگتر به زودی پس از معرفی، عرضه شد اما هدست آن به زمستان امسال موکول شد. احتمالا سال ۲۰۲۳ با عرضه این هدست آغاز شود و در ادامه مدل‌های به‌روزشده آیپد عرضه شوند.

پیش‌تر گزارش شده بود که اپل قصد دارد مدل‌های جدید iPad Pro و iPad Air را پاییز ۱۴۰۲ عرضه کند. با این حال، این شرکت به‌جای آن‌ها مدل‌های جدید مک‌بوک پرو M3 را معرفی کرد.

فروش آیپدهای اپل در سال ۲۰۲۳ معادل 28.3 میلیارد دلار بوده که ۳.۴ درصد کمتر از سال ۲۰۲۲ است. فروش کمتر احتمالاً به دلیل فقدان نوآوری در طراحی و مشخصات بوده باشد.

اپل امسال برنامه‌های زیادی برای خانواده آیپد دارد. انتظار می‌رود مدل‌های «Pro» با نمایشگر OLED عرضه شوند احتمال طراحی مجدد شاسی محصول برای نمایشگر جدید و سخت‌افزار به‌روزشده وجود دارد. این آیپدهای جدید شاید از تراشه اپل M3 بهره ببرند، همان تراشه‌ای که در مدل پایه 14 اینچی مک بوک پرو استفاده شده است.

آیپد ایر ۶ و آیپد مینی ۷

همچنین انتظار می‌رود که این شرکت اواخر سال جاری میلادی آیپد ایر و آیپد مینی ارتقا یافته را عرضه کند. تراشه M2 می تواند iPad Air 6 را تامین کند، در حالی که iPad mini 7 می تواند دارای تراشه A17 Pro جدید مبتنی بر معماری 3 نانومتری TSMC باشد.

نظر شما چیست؟ منتظر آیپدهای جدید اپل هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)