حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش دارایی تیم کوک به ۲ میلیارد دلار رسید

نوشته

4 ماه قبل | یک دیدگاه | اپل، چهره ها

از زمانی که تیم کوک به عنوان مدیر عامل اپل جانشین استیو جابز شد، برای هدایت این شرکت تریلیون دلاری کار ساده‌ای را پیش رو نداشت. با این حال سخت‌کوشی او ثمره داده و طبق آخرین داده‌ها، ارزش دارایی تیم کوک به ۲ میلیارد دلار رسیده است.

ارزش دارایی تیم کوک

آمار به‌روزشده از فوربس نشان می‌دهد که تیم کوک ۲ میلیارد دلار دارایی دارد، اما در رتبه بندی کلی، مدیر فعلی حتی به ثروتمندترین افراد روی کره زمین نزدیک نیست. در حقیقت او در حال حاضر در رتبه ۱۵۸۳ جهان قرار دارد.

اطلاعات بیشتر بیان می‌کند که در دارایی خالص کوک تقریبا ۳.۳ میلیون سهام اپل وجود است که بر اساس ارزش فعلی شرکت برابر با حدود ۶۵۱ میلیون دلار خواهد بود. در سال ۲۰۲۲، پاداش کوک حدود ۱۰۰ میلیون دلار بود که جنجال زیادی برانگیخت.

دهمین سالگرد تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل اپل

تیم کوک – مدیرعامل اپل

با این حال و در پی اخراج‌های گسترده‌ای که در سال 2023 رخ داد، تیم کوک احتمالا با کاهش 40 درصدی دستمزد خود، احترام زیردستان‌‌ش در اپل را به دست می‌آورد.

با وجود کاهش دستمزد، درآمد سالانه کوک برای سال 2023 به حدود 49 میلیون دلار رسید که شامل دریافت‌های او در قالب سهام نیز می‌شد. طبق گزارش‌ها، مدیر عامل اپل اظهار داشت که اخراج کارکنان در این شرکت به عنوان آخرین راه‌حل تلقی می شود.

تحت رهبری کوک، ارزش اپل امسال از مرز ۳ تریلیون دلار عبور کرد. این در حالی است که درآمد مالی آن در سال 2023 نسبت به سال مالی 2022 کاهش ۳ درصدی داشت.

برخی تحلیلگران معتقدند که بر اساس رشد فعلی، ارزش اپل تا پایان سال 2024 می تواند به 4 تریلیون دلار برسد. اپل برای رسیدن به این سطح از ارزش باید تلاش‌هایی در زمینه‌های نو مانند رایانش فضایی یا همان هدست‌های واقعیت ترکیبی یا زمینه‌های جاری مانند تراشه‌های جدید و فروش محتوا حرکت کند.

نظر شما چیست؟ اگر شما این دارایی را داشتید با آن چکار می‌کردید؟ ۲ میلیارد دلار!

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Nmnm

من کمک به فقرا

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)