حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نسل جدید حسگرهای AR/VR سامسونگ ISOCELL Vizion معرفی شدند

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ، واقعیت افزوده (AR)، واقعیت مجازی

سامسونگ به تازگی دو حسگر تصویر جدید ISOCELL Vizion 63D و ISOCELL Vizion 931 را معرفی کرده که نوید بهبود تجربه AR (واقعیت افزوده)، VR (واقعیت مجازی) و حتی گوشی‌های هوشمند را می دهد. هر سنسور قابلیت‌های منحصر به فردی را برای تجربه‌های مجازی و تقویت‌شده ارائه می‌دهد و با چالش‌های مختلف در ثبت تصاویر و داده‌های عمقی مقابله می‌کند.

سامسونگ ISOCELL Vizion

حسگر تصویر ISOCELL Vizion 63D یک سنسور 3D ToF (زمان پرواز) با اندازه سنسور 1/6.4 اینچی و پیکسل های 3.5 میکرومتر است که عمق و فاصله را با دقت بالا اندازه گیری می‌کند. این حسگر می تواند تصاویر QVGA (320×240) با سرعت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای VGA (640×480) را ضبط کند.

این حسگر تصویر همچنین برای اولین بار در صنعت یک ISP یکپارچه سنجش عمق دارد که نیاز به تراشه جداگانه را از بین می برد و مصرف انرژی را تا 40 درصد نسبت به مدل های قبلی کاهش می دهد. به لطف فناوری پراکندگی پشتی (Backside Scattering Technology)، جذب نور بالا و نویز کم را به رخ می کشد.

به همین ترتیب ISOCELL Vizion با دو حالت – سیل و نقطه – ارائه می شود که بسته به موقعیت، وضوح و برد را بهینه می کند. حالت سیل وضوح در فواصل کوتاه‌تر را در اولویت قرار می‌دهد، در حالی که حالت نقطه‌ای، برد را به قیمت کاهش وضوح، افزایش می‌دهد.

از سوی دیگر، حسگر تصویر ISOCELL Vizion 931 یک سنسور Global shutter است و برخلاف سنسورهای شاتر رول که خط به خط اسکن می‌کنند و مشکل تاری حرکت ایجاد می‌کنند، کل صحنه‌ها را به یکباره می‌گیرد. این سنسور وضوح 640×640 را ارائه می دهد و برای کاربردهایی مانند تشخیص عنبیه چشم، ردیابی چشم و تشخیص چهره/ژست در هدست های XR ایده آل است.

همچنین دارای بالاترین بازده کوانتومی در صنعت برای طول موج نور مادون قرمز است که منجر به تصاویر واضح‌تر می‌شود. این سنسور می تواند چهار دوربین را با استفاده از یک سیم متصل کند و طراحی مدار را ساده کرده و در فضا صرفه جویی کند.

هر دو سنسور در حال حاضر توسط سازندگان محصولات مرتبط در حال آزمایش هستند و انتظار می‌رود در هدست‌های واقعیت ترکیبی آینده سامسونگ و سایر دستگاه‌های AR/VR مورد استفاده قرار گیرند. دقت، کارایی و کیفیت تصویر بهبود یافته آنها نویدبخش افزایش قابلیت های این فناوری ها است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که سامسونگ بتواند در این بازار نوپا برای خود سهم خوبی دست‌وپا کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)