حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی A15 با نمایشگر ۹۰ هرتز Super AMOLED رسما معرفی شد + ۴ سال آپدیت اندروید

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ امروز و خیلی بی‌سروصدا از ۳ دستگاه جدید در سری Galaxy A رونمایی کرد. گلکسی A25 یکی از این محصولات بود که یک ارتقا معمول را نسبت به نسل قبل ارائه می‌کرد. با این حال سری Galaxy A15 که در ۲ مدل 4G و 5G معرفی شده است، ارتقا قابل‌توجهی را نسبت به نسل به همراه دارد. یکی از اصلی‌ترین پیشرفت‌های این محصول را می‌توان در بخش نمایشگر دانست. جایی که هر دو مدل 4G و 5G سامسونگ گلکسی A15 با نمایشگر ۹۰ هرتز Super AMOLED ارائه می‌شوند که رزلوشن FHD هم دارد. همچنین حالا تعهد ۴ سال آپدیت سیستم عامل اندروید را دارد.

سامسونگ گلکسی A15

مدل‌های 4G و 5G گلکسی A15 امسال فقط در تراشه و حافظه‌های رم و داخلی متفاوت هستند. هر دو دستگاه به نمایشگر ۶.۵ اینچی مجهز هستند که پنل آن Super AMOLED بوده و با رزلوشن +FHD در کنار رفرش‌ریت ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت عرضه می‌شود. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این دستگاه درون ناچ‌ U شکل نمایشگر قرار می‌گیرد.

این یک ارتقا بسیار مهم نسبت به نمایشگر گلکسی A14 خواهد بود و به جذابیت گلکسی A15 می‌افزاید.

طراحی خاص Key Island که در گلکسی A25 دیدیم نیز اینجا تکرار می‌شود. این زبان طراحی جدید سامسونگ است و انتظار داریم که در محصولاتی مانند گلکسی A55 و A35 نیز دیده شود.

سامسونگ در زبان طراحی جدید خود فریم محصولاتش را تخت کرده و بخش کلید‌های تنظیم صدا و قفل را کمی برجسته‌تر در نظر می‌گیرد. به این بخش برجسته “جزیره کلید” یا همان Key Island گفته می‌شود. در تصویر بالا به خوبی می‌توانید این مفهوم را درک کنید.

در بخش تراشه باید گفت که هر دو دستگاه از تراشه‌های مدیاتک بهره می‌برند. Galaxy A15 5G با مدیاتک Dimensity 6100 Plus عرضه می‌شود در حال که Galaxy A15 4G با تراشه گلکسی A24 یعنی مدیاتک Helio G99 به بازار می‌آید.

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت ویتنام سامسونگ، فقط یک مدل ۸ گیگابایت رم برای این دستگاه‌ها وجود خواهد داشت. مدل 5G فقط در مدل ۲۵۶ گیگابایت و مدل 4G در انتخاب‌های ۱۲۸ و ۱۵۶ گیگابایتی عرضه می‌شود. پشتیبانی از مموری کارت نیز وجود دارد.

در بخش دوربین هر دو دستگاه به ۳ دوربین روی قاب پشتی مجهز شده‌اند. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با f/1.8 در کنار دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی اینجا حضور دارند.

در بخش نرم‌افزار اندروید ۱۴ و One UI 6 به صورت پیش‌فرض روی هر ۲ مدل 4G  و 5G گلکسی A15 قرار خواهد داشت. همچنین وعده ۴ سال آپدیت اساسی اندروید به همراه ۵ سال آپدیت امنیتی وجود دارد.  این یعنی تا اندروید ۱۸ (یا هر چه که نام داشته باشد) باید رسما آپدیت شود.

هر چند شارژ درون جعبه Galaxy A15 نیست اما جک ۳.۵ میلی‌متری صدا هنوز روی بدنه دستگاه وجود دارد. باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن از طریق پورت USB C با حداکثر توان ۲۵ وات می‌تواند شارژ شود. پشتیبانی از NFC نیز وجود دارد.

قیمت گلکسی A15 سامسونگ چقدر است؟

بر اساس اطلاعات موجود در وب‌سایت ویئتنام سامسونگ باید گفت که مدل 4G گلکسی A15 از معادل ۲۰۵ دلار آغاز می شود. مدل 5G آن به معادل ۲۶۰ دلار می‌رسد.

نظر شما درباره این محصول اقتصادی جدید سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)