حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاربران چینی موبایل‌های پرچمدار خود را از چه برندهایی می‌خرند؟

نوشته

4 ماه قبل | بدون دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

هر بازاری از نظر دسته‌بندی قیمتی، رده‌های مختلفی دارد. رده پرچمدار معمولا سخت‌ترین و همزمان پرسودترین بخش بازار است. معمولا بازیگران این بخش بازار و رتبه‌بندی آن‌ها نیز با بقیه رده‌بندی‌های قیمتی متفاوت است. به تازگی گزارش منتشر شده که به ما می‌گوید کاربران چینی موبایل‌های پرچمدار خود را از چه برندهایی می‌خرند؟

انتخاب کاربران چینی موبایل‌های پرچمدار 

داده های جدیدترین نظرسنجی نوامبر ۲۰۲۳ موسسه BCI برای بازار چین منتشر شده است. این تحقیق نشان می‌دهد که افزایش قابل‌توجهی در خرید گوشی‌های هوشمند جدید در چین وجود داشته است. فروش این دسته محصولات در مجموع به ۲۸.۷۱ میلیون دستگاه رسیده است که افزایش قابل‌توجهی ۱۲.۷ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد.

اپل علیرغم کاهش 21.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، همچنان رتبه اول خود را در بازار پرچمدار حفظ کرده است. شیائومی با 18.3 درصد از سهم بازار، جایگاه برتر را در بین برندهای چینی به دست آورده و با افزایش قابل توجه 44.1 درصدی سال به سال، بالاترین نرخ رشد خود را به نمایش می‌گذارد.

آنر با افزایش 12.6 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، سومین جایگاه را کسب کرده است. هواوی از نظر سهم بازار در رتبه چهارم قرار دارد، اما رشد چشمگیر 75.6 درصدی سالانه را ثبت کرده که از این نظر پیشتاز بازار است.

برندهایی مانند Vivo و Oppo با کاهش قابل توجهی در فروش این بخش روبرو هستند. رقابت در بازار گران‌قیمت، که تحت سلطه سه برند اپل، شیائومی و هواوی است، بسیار سخت خواهد بود. در مجموع 90 درصد از سهم بازار است بخش به همین ۳ برند تعلق دارد.

طبق معمول اکثر برندها، اپل در صدر فروش این بخش قرار دارد و بالاترین سهم ممکن را کسب می‌کند. شیائومی و هواوی با پرچمداران جدید خود توانستند سهم بهتری کسب کنند. طبق معمول بازار چین با سامسونگ اصلا مهربان نیست و حتی در این رده هم سهم قابل توجهی ندارد.

شما اگر تصمیم به خرید موبایل پرچمدار داشته باشید، کدام برند انتخاب شماست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)