حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیام‌رسان Nothing Chat می‌تواند iMessage را به اندروید بیاورد: روش مقابله ناتینگ با انحصار اپل

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | Nothing، پیام رسان

اپل در بحث iMessage و عدم پشتیبانی از پلتفرم پیام‌رسانی RCS (به فارسی خدمات ارتباطی غنی) کاملا متضاد با شعارهای خود عمل می‌کند و مشغول انحصار شدیدی است. هر چند شاید ماجرای “حباب آبی، حباب سبز” آی‌مسیج برای خیلی از بازارها مانند بازار ایران اهمیت نداشته باشد اما در بازاری مانند امریکا تبدیل به یک کابوس برای رقبا شده است. ناتینگ می‌خواهد وارد بازار امریکا شود و برای موفقیت خود می‌خواهد از این محدودیت عبور کند. در همین راستا رسما اعلام شده که پیام‌رسان Nothing Chat می‌تواند iMessage را به اندروید بیاورد.

پیام‌رسان Nothing Chat

ناتینگ با تلاش برای غلبه بر این انحصار اپل تصمیم دارد تا Nothing Chats را روز جمعه ۲۶ آبان ۱۴۰۲ برای دانلود در دسترس قرار دهد. اما یک نکته وجود دارد و آن این که فقط روی جدیدترین تلفن هوشمند این برند یعنی Nothing Phone (2) کار می کند.

ناتینگ در این زمینه گفت:

«این برنامه در حال حاضر در مرحله بتا است و ما تصمیم گرفته‌ایم در دسترس بودن آن را محدود کرده تا بهترین تجربه کاربری را بتوانیم تضمین کنیم. اگرچه ما هیجان زده‌ایم که اولین شرکت موبایلی برای غلبه بر مشکل “حباب آبی” باشیم و می‌خواهیم آن را تا جایی که می‌توانیم در دسترس کاربران اندروید قرار دهیم، قبل از تعهد به توسعه در این زمینه، ارائه یک تجربه کاربری بهینه را در اولویت قرار داده‌ایم.”

ناتینگ در زمینه ارائه ناتینگ چت با Sunbird همکاری کرده است. این برنامه دارای چندین ویژگی آی‌مسیج اپل از جمله حباب های آبی و همچنین نشانگر “در حال تایپ” خواهد بود. از ارسال محتوای تصویری با کیفیت بالا و گروه نیز پشتیبانی می‌شود. قابلیت‌های دیگر آی‌مسیج از جمله “گزارش تحویل”، “واکنش به پیام‌ها” و … در آپدیت‌های بعدی ارائه می‌شود.

از آنجایی که این برنامه از RCS نیز پشتیبانی می کند، برای پیام‌دادن به موبایل‌های اندرویدی نیز کارایی دارد.

همه اینها هیجان انگیز به نظر می رسد، اما شایان ذکر است که برای استفاده از Nothing Chats باید از طریق Apple ID خود در پلتفرم Sunbird وارد شوید. این برند مدعی است که تمام محتوا رمزگذاری شده خواهد بود.

ناتینگ می‌گوید:

“در هیچ مرحله‌ای Sunbird نمی‌تواند به پیام‌ها یا Apple ID شما دسترسی داشته باشد.”

حتی با وجود این ادعا، وارد کردن اطلاعات اپل آی‌دی و رمز عبور آن در یک پلتفرم دیگر می‌تواند برای خیلی از کاربران یک مانع بزرگ برای اعتماد کردن باشد.

شما چطور فکر می‌کنید؟ آیا با پشتیبانی از آی‌مسیج روی اندروید، ناتینگ می‌تواند در بازار امریکا سهم بیشتری بگیرد؟ این قابلیت برای شما مهم است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)