حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هوش مصنوعی مولد یوتوب با ۲ قابلیت جدید در دست توسعه است

نوشته

5 ماه قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی، گوگل

هوش مصنوعی واقعا موضوع جدیدی نیست. همین حالا هم در خیلی از سرویس‌ها استفاده می‌شود اما پیشرفت آن باعث شده که به ترند جدیدی تبدیل شود و برندها روی این کلیدواژه کار کنند. به تازگی می‌شنویم که هوش مصنوعی مولد یوتوب با ۲ قابلیت جدید در دست توسعه است. این قابلیت‌ها قرار است که تعامل کاربر با محتوا را بالاتر ببرد.

هوش مصنوعی مولد یوتوب

در اقدامی برای افزایش تعامل کاربر و بهبود درک محتوا، یوتیوب در حال آزمایش دو ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است. این ویژگی‌ها عبارتنداز:

  1. ۱- موضوع‌بندی نظرات
  2. ۲- ابزار هوش مصنوعی مکالمه با بوتوب درباره ویدئو

این ویژگی‌ها در حال حاضر در مرحله آزمایشی بوده و برای تعداد محدودی از اعضای YouTube Premium در دسترس هستند.

هدف ابزار هوش مصنوعی “موضوع‌بندی نظرات” این است که مرور نظرات زیر ویدئو هم برای بینندگان و هم برای سازندگان آسان‌تر شود. با استفاده از هوش مصنوعی، یوتیوب به طور خودکار نظرات را در دسته‌بندی‌ها یا موضوعات مرتبط شناسایی و سازماندهی می کند.

این به بینندگان اجازه خواهد داد تا به سرعت بحث های خاص را پیدا کنند، در حالی که سازندگان می توانند بدون زحمت با مخاطبان خود در مورد جنبه های خاصی از محتوای خود درگیر شوند.

قابلیت دسته‌بندی نظرات یوتوب

قابلیت دسته‌بندی نظرات یوتوب

سازنده ویدئو این انتخاب را دارد که با حذف نظرات فردی مرتبط با آن موضوع، دسته بندی نظرات ایجاد شده را حذف کنند. علاوه بر این، دسته‌بندی نظرات فقط برای نظرات منتشر شده ایجاد می شوند، یعنی نظرات حذف شده یا تحت بررسی در آن لحاظ نمی‌شوند.

فعلا قابلیت دسته‌بندی نظرات یوتوب محدود به چند ویدیوی انگلیسی زبان منتخب با نظرات گسترده است.

ابزار هوش مصنوعی مکالمه با یوتیوب با ارائه اطلاعات بی‌درنگ در حین پخش ویدئو، تعامل بیننده را یک قدم جلوتر می‌برد. بینندگان می‌توانند درباره ویدیو سؤال بپرسند، نکاتی را درباره محتوای مرتبط دریافت کنند و حتی در آزمون‌هایی شرکت کنند تا درک خود را از ویدیوهای آموزشی افزایش دهند.

یوتوب تلاش می‌کند تا این ویژگی تمرکز کاربر را از تماشای ویدئو برهم نزند. همچنین ابزار هوش مصنوعی محاوره ای از پردازش زبان طبیعی برای درک پرسش های کاربر و ارائه پاسخ های دقیق و مرتبط استفاده می کند.

طبیعتا مشاهده اینکه این ابزارها چگونه بر تعامل کاربر، الگوهای مصرف محتوا و اکوسیستم کلی YouTube تأثیر می‌گذارند جالب خواهد بود.

نظر شما درباره این قابلیت‌های آتی یوتوب چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)