امروزه انواع روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی با هدف بازاریابی پیامکی مورد استفاده قرار میگیرند. در این نوع روش بازاریابی، مخاطبان هدف، به درستی جذب کسب و کار مورد نظر میشوند و اطلاع رسانیها، جذب مشتری و افزایش فروش به طور موثرتری، محقق میشود. تنوع روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی و اثربخشی آن موجب شده است که اغلب کسب و کارها به استفاده از آن ترغیب شوند. در اینجا با کلیه این روشها آشنا میشویم تا بتوانید انتخاب مناسب تری برای بازاریابی کسب و کار خود داشته باشید؛ با ما همراه باشید.
در سالهای اخیر میزان استفاده افراد از تلفن همراه افزایش زیادی داشته است. به طوری که تلفن همراه به یکی از در دسترسترین وسایل ارتباطی هر فرد تبدیل شده است. بنابراین استفاده از این بستر برای بازاریابی کسب و کارها، قطعا نتایج مثبتی را در پی خواهد داشت. با وجود چنین شرایطی ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند روش موثری برای مطلع کردن افراد از خدمات کسب و کار، طرحهای فروش، تخفیفهای ویژه و سایر اطلاع رسانیها باشد. از روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
معمولا صاحبان کسب و کار در ابتدای استفاده از بازاریابی پیامکی به دنبال ارسال پیامک تبلیغاتی از طریق مخابرات هستند. اما نکتهای که در این خصوص وجود دارد این است که مخابرات برای استفاده از پنل ارسال پیامک تبلیغاتی به طور مستقیم خدماتی ارائه نمیدهد. به عبارت دیگر بازاریابی پیامکی مخابرات از طریق شرکتهای نماینده انجام میشود. این کار، روند خرید پنل پیامکی را آسانتر کرده است به طوری که افراد، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به ادارههای مختلف ندارد. ما در پیامک آموت به عنوان شرکت نماینده خدمات پیامک تبلیغاتی مخابرات، امکان ارسال این نوع پیامک را فراهم کرده ایم تا افراد بتوانند به صورت آنلاین پنل پیامکی مورد نظر خود را خریداری نمایند.
در برخی از روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی، امکان ارسال پیامک به بلک لیست نیز فراهم شده است. منظور از بلک لیست، افرادی است که دریافت پیامک تبلیغاتی را از طریق گوشی تلفن همراه خود را مسدود کرده اند. اما در برخی از روشهای بازاریابی پیامکی، این امکان ایجاد شده است تا پیامک تبلیغاتی به بلک لیست نیز ارسال شود. با استفاده از این ویژگی میتوان پیامک تبلیغاتی را به افراد بیشتری ارسال کرد و مخاطبان بیشتری را جذب کرد. علاوه بر این نگرانیها برای ارسال پیامک به افرادی که تبلیغات پیامکی را مسدود کرده اند، کاملا برطرف میشود.
از دیگر روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال با شماره شخصی است. منظور از این روش، استفاده از شماره سیم کارت شخصی عادی نیست. چرا که ارسال پیامک تبلیغاتی با شماره سیم کارت شخصی عادی با محدودیتهایی روبهرو است و انجام این کار، تبعاتی را برای افراد در پی دارد. در واقع در این روش باید اقدام به خرید خط اختصاصی ارسال پیامک تبلیغاتی کرد. این نوع خط، مخصوص ارسال پیامکهای تبلیغاتی انبوه است. معمولا پیش شمارههای این نوع خطوط بسیار رند هستند و در آنها امکان دریافت پیامک از سوی افراد نیز وجود دارد. با دریافت پیامک از سوی افراد میتوان تعامل بیشتری با مشتریان کسب و کار ایجاد کرد و از این طریق، مشتریان را حفظ کرد.
ارسال پیامک تبلیغاتی به بانک شماره موبایل، از دیگر روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی است. در این روش، بانک شماره موبایل مشاغل و اصناف خاصی، هدف اصلی ارسال پیامک تبلیغاتی قرار میگیرد. این روش میتواند به صورت کاملا هدفمند کسب و کار و خدمات آن را به صنف خاصی معرفی کند. در نتیجه اثربخشی آن بسیار بالا خواهد بود. در سالهای اخیر میزان استقبال افراد از این نوع پنل پیامکی بیشتر بوده است چراکه به راحتی میتوان مخاطبان خود را از قشر خاصی انتخاب کرد. این موضوع برای صاحبان کسب و کار بسیار مهم است.
از دیگر روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال پیامک انبوه است. در این روش تعداد زیادی پیامک ارسال میشود و ظرف مدت زمان کوتاهی کسب و کار مورد نظر به هزاران نفر معرفی میشود. در واقع این روش یک کمپین تبلیغاتی موثر است که با سرعت بالایی انجام میشود. با استفاده از این روش میتوان فروشهای ویژه، حراجیها، طرحهای تخفیف و سایر اطلاع رسانیها را در کمتر از 10 ثانیه به افراد زیادی پیامک کرد. بنابراین اگر در بازه زمانی خاصی نیاز به اطلاع رسانی جامع به مخاطبان خود دارید بهترین راهکار استفاده از پنل ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه است. این پنل جزء پنلهای پیامکی محبوب به شمار میآیند که میتواند مشتریان و مخاطبان زیادی را جذب نماید و خدمات کسب و کار را به افراد زیادی معرفی کند.
در برخی مواقع کسب و کارها و صاحبان مشاغل نیاز دارند در مناطق و نواحی نزدیک به محل کسب و کار خود جذب مشتری داشته باشند. به عبارت دیگر ارسال پیامک lbs برای افرادی که از محل کسب و کار دور هستند نمیتواند منجر به جذب آنها شود. در چنین شرایطی استفاده از پنل ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای بسیار کاربردی و موثر است.
در این پنل پیامکی از روی نقشه، محدوده و منطقهای که مورد نظر کسب و کار است تعیین میشود و پیامک تبلیغاتی، به صورت هدفمند فقط به افراد حاضر در آن منطقه ارسال میشود. معمولا این روش به عنوان یکی از روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی هدفمند شناخته میشود که بازده بسیار بالایی دارد و منجر به جذب مشتریان محلی و ثابت میگردد. بنابراین اگر به دنبال یک روش زود بازده برای بازاریابی و جذب مشتری هستید، ارسال پیامک تبلیغاتی منطقهای میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد.
یکی دیگر از روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی، استفاده از خدمات اپراتورهای داخلی است. به این منظور اپراتور همراه اول، خدمات ارسال پیامک تبلیغاتی را برای افراد و کسب و کارها در نظر گرفته است. در این روش پیامک تبلیغاتی برای افرادی که دارای سیم کارتهای دائمی و اعتباری همراه اول هستند ارسال میشود. همچنین امکان ارسال پیامک هم به صورت ترتیبی و هم به صورت تصادفی وجود دارد. برای خرید پنل پیامکی همراه اول نیازی به مراجعه مستقیم به این اپراتور نیست بلکه به راحتی میتوان از شرکتهای نماینده خدمات پیامکی، ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول را سفارش داد.
انواع روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی علاوه بر همراه اول توسط اپراتور ایرانسل نیز ارائه شده است. ایرانسل امکان ارسال پیامک تبلیغاتی را برای صاحبان مشاغل و کسب و کارها در نظر گرفته است. با وجود پنل پیامکی ایرانسل میتوان پیام تبلیغاتی را به افرادی که صاحب سیم کارتهای اعتباری یا دائمی ایرانسل هستند ارسال کرد. نحوه ارسال در این روش میتواند بر اساس منطقه نیز انجام گیرد. برای این کار افرادی که از 24 ساعت قبل در منطقه مورد نظر حضور داشته اند، پیامک تبلیغاتی را دریافت میکنند و بازاریابی پیامکی به صورت هدفمند انجام میشود.
در حال حاضر تنها دو اپراتور همراه اول و ایرانسل چنین خدماتی را عرضه میکنند اما برای دریافت این خدمات نیازی به مراجعه مستقیم به هیچ کدام از اپراتورها نیست. کافیست این خدمات را از شرکتهای نماینده عرضه کننده پنلهای پیامکی خریداری نمایید. در پیامک آموت میتوانید انواع روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی همراه اول و ایرانسل را برای بازاریابی کسب و کار خود استفاده کنید.
از دیگر روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی، ارسال پیامک تبلیغاتی واتساپ است. از آنجا که واتساپ یک شبکه اجتماعی پر طرفدار و محبوب است، ارسال پیامکهای تبلیغاتی در آن میتواند موفقیت آمیز باشد و بسیار موثر واقع شود. برای ارسال تبلیغات در واتساپ روشهای مختلفی وجود دارد.
روشهای مختلفی که با استفاده از آنها میتوان در واتساپ پیامک تبلیغاتی ارسال کرد شامل ارسال پیام انبوه با Broadcast Message، استفاده از وات سندر و ربات است. اما هر یک از آنها معایبی دارند که ممکن است بازاریابی با استفاده از آنها به نتایج مطلوب نرسد. بهترین راهکار برای ارسال پیامک تبلیغاتی واتساپ استفاده از پنلهای پیامکی است. این نوع پنلها با قابلیتهای مختلف خود میتوانند تبلیغات اثربخش تری را در بسترهای مختلف به ارمغان بیاورند و موجب جذب بیشتر مشتری شوند.
آشنایی با روشهای ارسال پیامک تبلیغاتی میتواند منجر به انتخاب مسیر صحیح برای بازاریابی پیامکی شود. در اینجا سعی کردیم کلیه روشهای استفاده از پیامکهای تبلیغاتی را معرفی کنیم تا دید جامع تری در این خصوص به دست آورید. با استفاده از پنلهای پیامکی میتوانید با هزینه کمتر به طور موثرتری بازاریابی کسب و کار خود را انجام دهید و شاهد جذب بیشتر مشتری و افزایش فروش باشید. سامانه پیامکی آموت با ارائه کلیه روشهای بازاریابی پیامکی فوق میتواند جامع ترین و با کیفیتترین خدمات را در این حوزه در اختیار شما عزیزان قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید پنلهای پیامکی آموت را بررسی کنید و یا با کارشناسان آموت در ارتباط باشید.