حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

صدرنشینی آنر در بازار موبایل چین – چارک سوم سال ۲۰۲۳

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | آنر، عملکرد تجاری شرکت ها

رقابت در بازار موبایل چین بسیار تنگاتنگ است و در سه‌ماهه اخیر این Honor بوده که توانسته کمی بالاتر از دیگر رقبا بایستد. صدرنشینی آنر در بازار موبایل چین و در چارک سوم سال ۲۰۲۳ در حالی اتفاق می‌افتد که اوپو، اپل و ویوو با فاصله بسیار اندک در رتبه‌های سوم تا چهارم قرار دارند و شیائومی رتبه پنجم را در اختیار دارد.

بازار موبایل چین چارک سوم سال ۲۰۲۳

بازار چین جایی است که سامسونگ هیچ رتبه قابل دفاعی ندارد اما با وجود سهم اندک‌ش از این بازار، همچنان پرفروش‌ترین برند موبایل دنیاست. با این حال وقتی درباره بازار موبایل چین می‌خواهیم صحبت کنیم، چیزی بیشتر از این نمی‌توان درباره کره‌ای‌ها گفت!

وقتی به بازار گوشی‌های هوشمند در چین نگاه می‌کنیم، این بازار حدودا ۱۰۰ میلیون عددی در سال ۲۰۲۰ حالا افت قابل توجهی داشته است. این بازار نسبت به سه ماهه قبل ۵ درصد کاهش داشته است و اکنون به ۶۶.۷ میلیون دستگاه می‌رسد.

همانطور که می دانید، این روزها حتی گوشی‌های ارزان و میان‌رده دارای عملکرد چشمگیری هستند. این به طور قابل‌توجهی تجربه کاربر را افزایش داده و همزمان منجر به کاهش نیاز وی برای تعویض موبایل‌ش می‌شود.

با نگاهی به این گزارش، آنچه توجه ما را به خود جلب کرد، سهم برندهای مختلف از بازار بود. آنر با فروش 11.8 میلیون دستگاه 18 درصد از سهم بازار را به دست آورده و در رتبه اول فروش قرار می‌گیرد.

چند سال پیش، آنر از هواوی جدا و به عنوان یک شرکت مستقل به راه خود ادامه داد. اخیراً آنها توانسته‌اند توجه‌ها را به خود جلب کنند و مدل‌هایی مانند سری X50، Magic Vs 2 و Play 50 Plus در مرکز توجه بوده‌اند.

پس از آنر برند‌های زیر با درصد عنوان شده، رتبه‌های بعدی را پر می‌کنند:

  1. ۲- اوپو با 16 درصد
  2. ۳- اپل با 16 درصد
  3. ۴- ویوو با 16 درصد
  4. ۵- شیائومی با 14 درصد

برای جزئیات بیشتر به جدول زیر توجه نمایید:

از سوی دیگر، هواوی به طور پیوسته سهم بازار خود را افزایش داده و به سهم 13 درصدی رسیده است. در مقابل، ویوو و شیائومی شاهد کاهش سهم بازار خود بوده‌اند که عمدتاً به دلیل استراتژی‌های محتاطانه عرضه محصول است. هر دو شرکت سودآوری را در اولویت قرار می دهند و از خطرات مازاد موجودی اجتناب می کنند.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید که بازار موبایل چیست در کل سال ۲۰۲۳ چه اعدادی را ثبت کند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)