حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اگزینوس دسکتاپ توسط سامسونگ تولید خواهد شد؟

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ، شایعات، کامپیوتر شخصی

سامسونگ شرکت بزرگی است که در اکثر زمینه‌های محصولات فناوری دستی بر آتش دارد. این برند کره‌ای سال‌هاست که در زمینه ساخت تراشه موبایلی فعالیت می‌کند و شاید “محبوب دل‌ها” نباشد اما حضورش غیرقابل کتمان است. آنطور که پیداست آن‌ها به دنبال کسب سهم در بازار جدید هستند. به تازگی می‌شنویم که احتمال ساخت CPU برای کامپیوترهای شخصی توسط سامسونگ وجود دارد. این یعنی احتمالا تراشه اگزینوس دسکتاپ توسط سامسونگ تولید خواهد شد.

تراشه اگزینوس دسکتاپ توسط سامسونگ توسعه داده می‌شود؟

دنیای اخبار رایانه‌های شخصی با گزارش‌هایی در مورد اینکه NVIDIA می‌خواهد پورتفو محصولات خود را گسترش دهد و یک CPU برای رایانه‌های شخصی ویندوزی مبتنی بر ARM بسازد، سرگرم است.

برند NVIDIA در درجه اول به عنوان یک توسعه‌دهنده GPU یا پردازنده گرافیکی برای رایانه‌های شخصی شناخته می‌شود، اما این شرکت ممکن است اولین CPU یا پردازنده مرکزی خود را برای رایانه‌های شخصی تا سال 2025 عرضه کند. در همین حال، گزارش‌ها از کره جنوبی نشان می‌دهد که سامسونگ در حال بررسی روند NVIDIA است.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰

شایعاتی در مورد اینکه سامسونگ احتمالاً می‌خواهد با پردازنده Exynos خودش وارد بازار محصولات ویندوزی مجهز به تراشه‌های ARM شود، در اوایل سال جاری دوباره منتشر شد.

در پی گزارش‌های اخیر NVIDIA، رسانه‌های کره‌ای می‌گویند که سامسونگ از نزدیک این تحولات را دنبال می‌کند و دوباره به فکر ورود به بازار پردازنده‌های رایانه‌های شخصی است.

شانس سامسونگ برای توسعه CPU رایانه شخصی ویندوزی چقدر است؟

سامسونگ هم‌اکنون در حال توسعه تراشه Exynos مبتنی بر ARM برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها است، بنابراین این ایده که شاید این شرکت بخواهد یک CPU مبتنی بر ARM برای محصولات ویندوزی توسعه بدهد، چندان عجیب به نظر نمی‌رسد.

در واقع، اولین گزارش‌ها درباره برنامه‌های ادعایی سامسونگ برای بازار رایانه‌های شخصی به سال ۲۰۲۱ بازمی‌گردد، زمانی که شایعات می‌گفتند سامسونگ ممکن است Exynos 2200 را برای استفاده در لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر ARM بهینه کند. ما حالا می‌دانیم که این اتفاق رخ نداد.

تراشه Exynos 2200 سامسونگ با پردازنده گرافیکی Xclipse 920 (بر پایه AMD RDNA 2) معرفی شد

اگر NVIDIA با پردازنده اختصاصی خود به بازار رایانه‌های شخصی ARM ورود کند، سامسونگ نیز می تواند همین کار را انجام دهد. اما مهم است به یاد داشته باشید که این CPU های ARM برای استفاده در محصولات پرچمدار ویندوزی در نظر گرفته نمی‌شود. فعلا محصولات با این تراشه‌ها شامل نمونه‌های سبک و ارزان برای اجرای دستورات عمومی و روزمره یک کاربر ساده است.

در حال حاضر، سامسونگ در حال برنامه‌ریزی برای ورود مجدد به بازار تراشه‌های پرچمدار موبایلی و با تراشه Exynos 2400 خود است که روی گلکسی اس ۲۴ و اس ۲۴ پلاس در برخی بازارها استفاده خواهد شد.

تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ رسما معرفی شد

نظر شما چیست؟ اگزینوس در بازار تراشه‌های لپتاپی موفق خواهد شد؟ البته هنوز مشخص نیست که سامسونگ بخواهد با همین برند به بازار تراشه‌های ARM لپتاپی ورود کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)