حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس حدودا ۱۲ درصد بیشتر از نسل قبل خود است

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

شایعات زیادی درباره احتمال افزایش قیمت سری iPhone وجود داشت. با این حال اپل به صورت تکنیکی قیمت این محصول را افزایش نداد. با این که قیمت پایه iPhone 15 Pro Max بالاتر از iPhone 14 Pro Max است اما دلیل آن عدم عرضه محصول جدید در مدل ۱۲۸ گیگابایت بوده و در مدل ۲۵۶ گیگابایت این دو دستگاه هم قیمت هستند. به تازگی با بررسی‌های انجام شده مشخص می‌شود که هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس حدودا ۱۲ درصد بیشتر از نسل قبل خود است.

هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس

هر چهار مدل سری آیفون 15 توسط Nikkei Research مورد بررسی قرار گرفتند و هزینه‌های تخمینی تولید آنها به دست آمده است. هزینه اجزای استفاده شده داخل آیفون 15 پرو مکس 558 دلار تخمین زده می شود که افزایش 12 درصدی نسبت به آیفون 14 پرو مکس را نشان می‌دهد.

همانطور که انتظار می رفت اکثر اجزای داخل ۱۵ پرو مکس، به غیر از حافظه فلش NAND، گران تر از ۱۴ پرو مکس سال گذشته هستند. فریم تیتانیومی جدید، دوربین تتراپریسم با زوم 5 برابر و چیپست A17 Pro به عنوان دلایل اصلی افزایش قیمت عمل می کنند. قیمت ماژول تله فوتو 5x به روز شده 30 دلار برآورد شده است و این یک افزایش قابل توجه 280 درصدی نسبت به ماژول تله فوتو 3x در آیفون ۱۴ پرو مکس است.

قیمت فریم تیتانیومی آیفون ۱۵ پرو مکس حدود 50 دلار برآورد شده که در مقایسه با فریم فولاد ضد زنگ مدل سال گذشته 43 درصد افزایش دارد. قیمت چیپست جدید سه نانومتری اپل A17 Pro حدود 130 دلار برآورد شده در حالی که قیمت صفحه نمایش آن 115 دلار است که به ترتیب نشان دهنده افزایش 27 درصدی و 10 درصدی است.

در مورد بقیه سری آیفون 15 این موسسه تخمین می زند که هزینه قطعات برای 15 پرو 523 دلار است. این حدود 8 درصد افزایش نسبت به نسل قبلی دارد.

هزینه قطعات آیفون 15 پلاس معادل 442 دلار و آیفون 15 پایه 423 دلار بوده که هر کدام به ترتیب ۱۰ و ۱۶ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهند.

به نظر می‌رسد که با قیمت‌های برابر نسبت به سال قیمت، اپل کمی کمتر سود می‌کند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)