حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاتالوگ رسمی ریرا ایران خودرو منتشر شد: کراس‌اور ملی

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

اولین کراس‌اور ملی ایران خودرو به تولید انبوه و فروش رسمی خود نزدیک می‌شود. با نهایی شدن مشخصات فنی و اکثر قابلیت‌های رفاهی آن، امروز کاتالوگ رسمی ریرا ایران خودرو منتشر شده است. بدون شک و همانطور که انتظار داشتید، این محصول پرچمدار بهترین نمونه تولید شده تحت نشان ایران خودرو خواهد بود.

کاتالوگ ریرا ایران خودرو

تب‌وتاب خرید کراس‌اورها طی چند سال اخیر خیلی بالاگرفته بود. هر چند هنوز نمی‌توان گفت در اوج قله علاقه‌مندی خریداران به این دسته محصولات هستیم اما قطعا جای خالی چنین محصولی در پرتفو ایران خودرو حس می‌شد.

فضای کابین ریرا ایران خودرو

فضای کابین ریرا ایران خودرو

پس از تلاش‌های متعدد، کراس اور ری‌را رونمایی شد. اگر می‌پرسید این اسم به چه معناست باید بگویم که ریرا به معنی هشدار، هان، بیدارباش، به هوش باش، نام پرنده ای کوچک شبیه به گنجشک، نام زنِ تیزهوش و کاردان، نام یکی از شعرهای نیما یوشیج است و در گویش مازندرانی بیدار باش است.

از نظر پلتفرمی، IKCO Reera روی نسل دوم پژو ۲۰۰۸ توسعه داده شده است. با این حال از نظر قوای محرکه و آپشن‌ها کاملا متفاوت عمل می‌کند.

در تصویر زیر می توانید مشخصات فنی و عملکردی ری را ایران خودرو را ببینید:

کاتالوگ رسمی ریرا ایران خودرو

کاتالوگ رسمی ریرا ایران خودرو

همانطور که می‌بینید، از نظر فنی جدیدترین موتور توسعه‌یافته و ساخته‌شده توسط ایران خودرو روی این محصول قرار خواهد گرفت. موتور EF7P TC نسخه جدید EF7 TC است که قبلا روی خودرو دنا پلاس توروبو شارژ قرار داشت. موتور ای‌اف ۷ پلاس توربو شارژ با حجم ۱.۷ لیتر می تواند حداکثر توان ۱۶۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۶۰ نیوتون متر را ارائه کند.

این موتور به گیربکس ۶ دنده اتوماتیک از نوع AT وصل خواهد شد. این گیربکس از برند چینی DAE تامین می‌شود که احتمالا شباهت‌های بسیار زیادی به گیربکس موجود در دنا پلاس توربو اتوماتیک، تارا اتوماتیک و پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۶ دنده جدید دارد. البته باید بدانید که سردنده الکترونیکی با طراحی خاص برای ری را استفاده می‌شود.

رینگ‌های ریرا در اندازه ۱۸ اینچی در نظر گرفته شده اند که در نمونه‌های اولیه به رنگ مشکی هستند.

طراحی کابین ریرا ایران خودرو با ترند جهانی همسو بوده و از ۲ نمایشگر بر روی داشبورد استفاده می‌شود. یکی از این نمایشگرها به عنوان کلاستر یا پشت آمپر تمام دیجیتال و دیگری به عنوان نمایشگر سیستم سرگرمی خودرو انجام وظیفه می‌کنند. اندازه نمایشگر سیستم سرگرمی خودرو ۱۲ اینچی بوده و ۹ بلندگو وظیفه سیستم صوتی را بر عهده دارند.

فرمان برقی در خودرو ریرا قابل تنظیم در چهار جهت خواهد بود که انواع ترکیب بدنی راننده‌های مختلف می‌تواند مناسب باشد. همچنین کلیدهای کنترلی روی فرمان هم تعبیه شده‌اند. طراحی غربیلک فرمان ریرا چشم‌نواز است و ظاهر جدید آن حس نویی در کابین این خودرو ایرانی ایجاد می‌کند.

کلیدهای مربوط به کروز کنترل و محدودکننده سرعت روی فرمان قرار دارند. متاسفانه احتمالا کروزکنترل تطبیقی در این خودرو حضور ندارد.

سامانه‌های کنترل پایداری الکترونیکی استفاده شده در کراس اور ملی ایران خودرو یعنی ریرا به قرار زیر است:

  1. ۱- سامانه کنترل پایداری الکترونیکی ESC
  2. ۲- سامانه کمک حرکت در سربالایی یا HSA
  3. ۳- سامانه کمک حرکت در سراشیبی HDA
  4. ۴- سامانه کنترل هرزگردی چرخ‌ها TCS

همچنین آپشن‌های کمک راننده دیگر مانند رادار نقطه کور روی آیینه‌های جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه و سنسور پارک جلو نیز در آن تعبیه خواهد شد.

از دیگر آپشن‌های کابین می‌توان به باز شدن درب صندوق با شناسایی حرکت پا، سانروف برقی، سنسور نور و باران و ورود بدون کلید اشاره کرد.

نظر شما درباره مشخصات ایران خودرو ریرا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)