حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پشتیبانی از Passkey به واتس اپ اضافه شد

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | پیام رسان

قابلیت جدیدی که اکثر تولیدکنندگان و ارائه‌دهندگان سرویس‌های بزرگ در حال عرضه آن هستند، Passkey است. این تامین امنیت و احراز هویت شما را از حالت سنتی خود بیرون آورده و عملا رمز عبور را حذف می‌کند. خبر خوب این‌که پشتیبانی از Passkey به واتس اپ اضافه شد.

قابلیت Passkey در واتس اپ

واتس اپ رسما اعلام کرد که قابلیت PassKey را در اپلیکیشن اندروید خود پشتیبانی می‌کند. البته باید بدانید که این قابلیت به صورت مرحله‌ای و گروهی عرضه می‌شود، در نتیجه شاید شما در حال حاضر در واتس‌اپ اندروید خود این قابلیت را نبینید.

مناسفانه واتس اپ iOS هنوز از قابلیت پس‌کی پشتیبانی نمی‌کند و بازه زمانی مشخصی برای اضافه شده آن وجود ندارد.

با این قابلیت، به جای احراز هویت دو مرحله‌ای برای ورود به واتس‌اپ، می‌توانید از PassKey استفاده کنید که راهی بدون رمز و در عین حال امن برای ورود به برنامه‌ها، سرویس‌ها و وب‌سایت‌ها است.

نحوه عملکرد Passkey چطور است؟

قابلیت Passkey یک راه امن‌تر و بدون دردسر برای ورود به یک برنامه یا وب سایت است. در این روش به جای تکیه بر رمز عبور سنتی که باید آنها را به خاطر بسپارید یا یادداشت کنید، ویژگی PassKey به شما امکان می‌دهد از سیستم احراز هویت دستگاه خود برای ورود به حساب‌کاربری‌تان استفاده کنید.

برای مثال، می‌توانید با استفاده از حسگر اثرانگشت گوشی یا حسگر اثرانگشت لپ‌تاپ خود وارد Google یا WhatsApp شوید.

قابلیت پس‌کی دارای دو کلید مختلف است: یک کلید عمومی که دیتابیس در برنامه یا وب سایت ذخیره می‌شود و یک کلید اختصاصی که به طور ایمن در تلفن شما ذخیره می شود. وقتی می‌خواهید وارد سیستم شوید، دستگاه از شما می‌خواهد با استفاده از حسگر اثرانگشت دستگاهتان تأیید کنید و اگر داده‌ها مطابقت داشتند، وارد سیستم می‌شوید.

نظر شما چیست؟ به نظر زندگی راحت‌تر می‌شود!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)