حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی HyperOS رسما معرفی شد: خداحافظ MIUI

نوشته

6 ماه قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۴، برترین‌های ترنجی، شیائومی

شایعه بازنشسته‌شدن رابط کاربری MIUI شیائومی بالاخره رسما تایید شد، هر چند که اسم جایگزین آن با گزارش‌های قبلی متفاوت است. شیائومی HyperOS رسما معرفی شده و قرار است اولین بار با سری Xiaomi 14 عرضه شود.

شیائومی HyperOS

شیائومی امروز رسما اعلام کرد که سیستم عامل (به عبارت صحیح‌تر، رابط کاربری) جدیدی به نام HyperOS را عرضه می‌کند. رابط کاربری جدید قرار است در سری شیائومی 14 عرضه و در نهایت جایگزین MIUI شود.

لی جون، بنیانگذار و مدیر عامل شیائومی، امروز در توییتی توسعه HyperOS را تایید کرد. او گفت که سیستم عامل جدید یک “لحظه تاریخی” برای شرکت است و اولین عرضه رسمی خود را در سری Xiaomi 14 انجام خواهد داد.

آلوین، معاونت بازار جهانی شیائومی، همچنین تایید کرد که HyperOS در بازار جهانی در دسترس خواهد بود و در طول سال 2024 عرضه خواهد شد. این بدان معناست که رابط کاربری جدید به تدریج جایگزین رابط کاربری قدیمی MIUI شیائومی خواهد شد که ۱۳ سال از عمر آن می گذرد.

عرضه جهانی HyperOS

عرضه جهانی HyperOS

بر اساس گزارش‌ها، توسعه هایپر او اس شیائومی از سال 2017 آغاز شده است و برای پاسخگویی به طیف گسترده‌ای از محصولات شیائومی شامل گوشی‌های هوشمند، دستگاه‌های خانگی هوشمند و خودروها، طراحی شده است. این شرکت می‌گوید که سیستم‌عامل جدید در کل اکوسیستم محصولات آن نقش خواهد داشت و کنترل و مدیریت یکپارچه دستگاه‌ها برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

لی جون همچنین در پستی در Weibo توضیح داد که HyperOS «بر اساس یکپارچگی اندروید عمیقاً تکامل یافته و سیستم خود توسعه یافته Vela، بازنویسی کامل معماری زیربنایی و آماده سازی پایگاه عمومی برای ده‌ها میلیارد دستگاه و اتصال در آینده، انجام شده است.»

شیائومی Vela یک پلتفرم نرم افزاری اینترنت اشیا بوده که بر اساس سیستم عامل NuttX توسعه داده شده است.

در حالی که شیائومی هنوز هیچ فایل آپدیت یا اطلاعاتی در مورد رابط کاربری یا ویژگی‌های HyperOS منتشر نکرده است، انتظار می‌رود این شرکت جزئیات بیشتری را در زمان عرضه سری Xiaomi 14 در اواخر این ماه اعلام کند.

منتظر هایپر OS شیائومی هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)