حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عینک هوشمند Ray-Ban Meta Smart Glasses با تراشه Snapdragon AR1 Gen 1 رسما معرفی شد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | عینک هوشمند، گجت‌های پوشیدنی

اگر به خاطر داشته باشید، دو سال پیش بود که عینک هوشمند Facebook Stories با همکاری Ray-Ban رسما معرفی شد. حالا نسل جدید آن بدون برند Stories و با اسم ساده‌تر Smart Glasses عرضه می‌شود که البته نام برندهای متا و ری‌بن هم روی آن هست. عینک هوشمند Ray-Ban Meta Smart Glasses با تراشه کوالکام Snapdragon AR1 Gen 1 همراه است و می‌تواند مستقیما از روی صورت شما لایو اینستاگرام بگذارد.

عینک هوشمند Ray-Ban Meta Smart Glasses

به صورت خلاصه باید بگوییم که عینک هوشمند متا قادر به برقراری تماس، پخش موسیقی و آغاز لایو اینستاگرام مستقیما از روی صورتتان است.

متا و ری-بن همچنان در تلاش هستند تا بفهمند که علاقه‌مندان دنیای فناوری چه انتظاری از یک عینک هوشمند دارند. آن‌ها این‌بار روی کاربرد صوتی برای اکثر کاربران و ثبت تصویر برای تولیدکنندگان محتوا تمرکز دارند.

Ray-Ban Meta Smart Glasses

Ray-Ban Meta Smart Glasses

عینک جدیدی که متا به تازگی در رویداد Connect 2023 معرفی کرد، قیمت معادل ۲۹۹ دلار و از آخرین سه‌شنبه مهر در دسترس خواهد بود.

این عینک هوشمند دو هدف اصلی دارد:

  1. ۱- جایگزینی هدفون
  2. ۲- جایگزینی دوربین موبایل برای شرایط خاص

خب، اولین مورد آن است که جایگزین هدفون شما بشود. برای این‌کار به سیستم صوتی شخصی مشابه آمازون Echo Frames و سری Bose Tempo مجهز شده‌اند. با نسل جدید عینک، متا سیستم میکروفون را نیز به میزان قابل توجهی ارتقا داده و دارای پنج میکروفون، از جمله یکی در پل بینی است. این سیستم دریافت صوت، هم تماس‌ها و هم دستورات صوتی شما را بسیار واضح تر می کند. برای مقایسه نسل قبلی فقط یک میکروفون داشت و در شرایط با صدای بلند یا باد، عملکردش از هم می‌پاشید.

عملکرد دوم آن نیز تمرکز بر دوربین است. این عینک دارای دو دوربین کوچک در هر سمت است که رزلوشن 12 مگاپیکسلی دارند و فیلم‌های با کیفیت 1080p می‌گیرند.

با حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی آن شما می توانید تقریباً ۵۰۰ عکس و ۱۰۰ ویدیو ۳۰ ثانیه‌ای بگیرید. ضبط ویدئو با این عینک به ۳۰ ثانیه محدود شده است. همه محتواها از طریق برنامه Meta View در دسترس خواهند بود. این برنامه همچنین به شما امکان می‌دهد هر چیزی را که ثبت می‌کنید به سرعت در پلتفرم‌های اجتماعی متعدد متا به اشتراک بگذارید.

علاوه بر عکس‌برداری و فیلم‌برداری با دوربین، اکنون می‌توانید پخش زنده یا لایو اینستاگرام و فیس‌بوک را تنها با چند ضربه روی پایه عینک شروع کنید. هنگامی که در حال ضبط هستید، یک نور سفید در اطراف لنز می‌تابد تا نشان دهد که در حال ضبط هستید.

افزودن پخش زنده بسیاری از سوالات جدی در مورد حفظ حریم خصوصی محصول را تشدید می کند.

به نظر ما هر عینک هوشمند ابتدا باید یک کار را انجام دهد: زیبا به نظر برسد. برای این منظور، متا و ری‌بن عینک‌های هوشمند را در گروهی از رنگ‌های جدید، با نام‌هایی مانند «جین مات» و «کارامل» و با لنزهای رنگی متعدد ساختند. این دو شرکت حتی یک طراحی جدید گردتر به نام Headliner علاوه بر Wayfarer کلاسیک ساخته‌اند.

این عینک هوشمند به تراشه کوالکام Snapdragon AR1 Gen 1 مجهز می شود. کوالکام به خود می بالد که دارای “On-glass AI” (هوش مصنوعی روی عینک) بوده و مصرف انرژی آن زیر ۱ وات است.

متا می‌گوید باتری داخل عینک هوشمند باید بین ۴ تا ۶ ساعت را با استفاده فعال دوام بیاورد. کیف همراه می‌تواند این عینک هوشمند را تا هشت بار دیگر شارژ کند. خود قاب عینک با پورت USB C شارژ می‌شود.

نظر شما چیست؟ به ۲ پرسش فکر کنید، اول این‌که آیا ۳۰۰ دلار برای این عملکرد ارزنده‌است؟ دوم آن‌که اگر دوستی با این عینک در اطراف شما باشد، احساس امنیت و حریم خصوصی دارید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)