حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جعبه اصلی سری آیفون ۱۵ اپل مکانیسم احراز اصالت جدیدی دارد: برچسب UV

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل

مبارزه با شیادان بازار کار ساده‌ای نیست. هر روش امنیتی احراز اصالتی که وجود داشته باشد، بالاخره در بازار و توسط سودجویان قابل اجرا می‌شود. با این حال اپل تصمیم گرفته که برای سری iPhone 15 کمی این کار را سخت‌تر کند. جعبه اصلی سری آیفون ۱۵ اپل مکانیسم احراز اصالت جدیدی دارد و آن چیزی نیست جز برچسب UV، برچسبی که فقط با نور فرابنفش قابل دیدن است.

جعبه اصلی آیفون ۱۵ اپل

امسال و با آیفون 15، به نظر می رسد اپل مکانیسم امنیتی جدیدی را بر اساس نور فرابنفش اجرا کرده است تا اصالت دستگاه را ثابت کرده و به مردم کمک کند هنگام خرید آیفون از فروشگاه‌های ناشناس مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

در ویدئوی جدیدی که از چین منتشر شده است، می بینیم جعبه‌های آیفون 15 دارای برچسب و QR کدهایی هستند که فقط در زیر نور UV دیده می‌شوند. این هولوگرام‌ها به مشتریان و حتی اپل کمک می کند تا تشخیص دهند که آیا آن جعبه در واقع اصل است یا خیر.

جلوگیری از فروش آیفون ریفربیشد غیراصل

اگرچه این یک احراز اصالت کوچک است، اما می‌تواند برای جلوگیری از خرید آیفونی که واقعاً جدید یا اصلی نیست، کافی باشد. به عنوان مثال، برخی از فروشندگان با استفاده از جعبه‌های جعلی که کپی جعبه‌های اصلی ساخته شده توسط اپل هستند، دستگاه‌های مستعمل یا تعمیر شده را مجدداً بسته‌بندی می‌کنند. به این محصولات “ریفربیشد غیراصل” هم گفته می‌شود. این دستگاه ها سپس با قیمت های مشابه به فروش می رسند.

البته به یاد داشته باشید، طولی نخواهد کشید که همین هولوگرام‌ها هم احتمالا کپی شوند. در نتیجه بهترین راه احراز اصالت آیفون برای شرایطی که از شخص یا یک فروشگاه ناشناس آیفون می‌خرید، این است:

۱- به جزئیات روی جعبه دقت کنید و آنها را با سایر جعبه‌ها مقایسه کنید.

۲- در صورت امکان، شماره سریال چاپ شده روی جعبه را بررسی کنید.

۳- پس از خرید دستگاه، آن را در مقابل فروشنده باز کنید و بررسی کنید که آیا داده های نشان‌داده شده در برنامه تنظیمات (مانند شماره سریال و IMEI) با آنچه روی جعبه چاپ شده مطابقت دارد یا خیر.

۴- وضعیت شماره سریال و گارانتی آن را از وب سایت اپل چک کنید.

نظر شما درباره این راهبرد اپل برای احزار اصالت سری iPhone 15 چیست؟ آیا هولوگرام UV روی جعبه سری آیفون ۱۵ می‌تواند تا مدت زیادی دوام بیاورد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)