حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی NIO Phone رسما رونمایی شد: ورود یک خودروساز به بازار موبایل

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | برندهای مطرح فناوری

بین برندهای چینی اینطور نیست که مثلا من در یک بازار فعالیت می‌کنم، پس دیگر بازارها را تجربه نخواهم کرد! هر برندی در یک بازار فرصت ببیند، ورود می‌کند. به تازگی و همانطور که انتظار داشتیم، گوشی NIO Phone رسما رونمایی شد. به این ترتیب ورود یک خودروساز به بازار موبایل رقم خورد. بیاید ببینیم این گوشی جدید، چه چیزی برای ما دارد؟

گوشی NIO Phone

NIO Phone

NIO Phone

اگر بخواهیم از نظر سخت‌افزاری به این گوشی نگاه کنیم، یک دستگاه پرچمدار اندرویدی است. به این معنی که تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در قلب آن می‌تپد. حداقل ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد و در حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایتی قابل خرید است.

در بخش نمایشگر یک پنل دو لبه خمیده ۶.۸۶ اینچی را می‌بینید که رزلوشن 2K دارد و از نوع پنل‌های LTPO با رفرش‌ریت متغیر ۱۲۰ خواهد بود. حسگر اثرانگشت زیر این پنل ادغام شده که از نوع اولتراسونیک است.

در بخش دوربین شاهد ۳ دوربین روی قاب پشتی هستیم. دوربین اصلی با حسگر تصویر سونی IMX707 تجهیز شده که رزلوشن ۵۰ مگاپیکسلی دارد. دوربین فوق عریض به سونی IMX766 مجهز است که آن هم همان رزلوشن رادارد و در نهایت دوربین ۵۰ مگاپیکسلی سوم با حسگر تصویر IMX890 سونی قرار دارد.

باتری ۵۲۰۰ میلی‌آمپری آن با شارژ سیمی ۶۶ وات و شارژ بی‌سیم ۵۰ وات شارژ خواهد شد. مدت زمان مورد نیاز برای شارژ به صورت رسمی اعلام نشده است.

قابلیت‌های ویژه NIO Phone برای دارندگان خودروهای این برند

دارندگان خودرو برند Nio می‌توانند با استفاده از NIO Phone به خودروی خود اطلاع دهند که خودش را به محل وی برساند. این قابلیت در چین و در مکان‌های محدود و با سرعت کم، مجاز است.

همچنین حتی زمانی که گوشی خاموش است قفل ماشین را می‌تواند باز کند.

ویلیام لی، مدیر اجرایی، گفت که Nio Phone بیش از ۳۰ عملکرد خاص خودرویی دارد و با فناوری‌های اتصال، زمینه جدیدی را برای کاربران ایجاد کرده است.

او گفت:

“من معتقدم بسیاری از رقبای ما از نوآوری‌های گوشی‌های هوشمند ما یاد خواهند گرفت و از آنها استقبال می کنم.”

قیمت NIO Phone چقدر است؟

تحویل این گوشی از هفته آینده آغاز خواهد شد. همچنین رنگ‌بندی متنوعی دارد که در تصویر اصلی مطلب می‌بینید.

قیمت نیوفون برای مدل‌های زیر و در چین به این قرار است:

  1. ۱- مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۸۹۰ دلار
  2. ۲- مدل ۱۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی معادل ۹۴۴ دلار
  3. ۳- مدل ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه داخلی معادل ۱۰۲۶ دلار

در حال حاضر برند NIO با وجود نگرانی برخی از سرمایه‌گذاران مبنی بر اینکه این خودروساز که در بحبوحه رقابت شدید قیمت‌ها در چین شاهد افزایش زیان‌های خود بوده است، پروژه گوشی هوشمند را پیش برد.

به گفته ویل وونگ، تحلیلگر IDC، شاید علاقه اصلی این خودروساز به طراحی گوشی احتمالاً به جمع‌آوری داده‌های کاربر به جای تلاش برای تبدیل این گوشی به یک بازیگر کلیدی در درآمد شرکت است.

دیگر همپوشانی‌های صنعت خودرو و موبایل

پیش از این برند موبایل Meizu نیز توسط سرمایه‌گذاری متعلق به مؤسس هولدینگ ژجیانگ جیلی (GEELY.UL) تصاحب شد. این برند در ماه مارس از گوشی‌های هوشمندی رونمایی کرد که می‌توانند به ماشین‌های Lynx و Co-brand Geely متصل شوند.

شیائومی، از برندهای موبایل چینی معروف نیز نیز قرار است شروع به ساخت خودرو کند.

برند Nio در حال حاضر رتبه 9 را در میان تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی و هیبریدی در چین دارد. آن‌ها سرمایه‌گذاری در فناوری‌های خود-توسعه‌یافته برای قطعات کلیدی مانند تراشه‌ها و باتری‌ها را دو برابر کرده‌اند. همچنین با راه‌اندازی باشگاه‌های عضویت انحصاری و با ارائه محصولاتی مانند نوشیدنی (شراب) با برند Nio، پایگاهی از طرفداران را در میان رانندگان خود در چین ایجاد کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید ورود برندهای خودروساز به بازار موبایل یا بالعکس، موفق خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)