حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتس اپ آیپد بالاخره عرضه شد، البته فعلا نسخه آزمایشی

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | اپل، پیام رسان، تبلت

اصلا این‌که چرا تا به حال Whatsapp آیپد نداشتیم را کنار بگذارید! وقتی به دو شرکت با تصمیمات عجیب‌وغریب نگاه می‌کنیم، چیزی بیشتر از این انتظار نمی‌رود. با این حال خبر خوبی داریم، واتس اپ آیپد بالاخره عرضه شده اما فعلا در نسخه آزمایشی قرار دارد.

واتس اپ آیپد

باید بدانید که در حال حاضر کاربران iPad می‌توانند واتس‌اپ را با استفاده از نسخه وب روی تبلت گران‌قیمت اپل‌ی خود داشته باشند اما تا به حال هیچ نسخه رسمی از نرم‌افزار واتس‌اپ برای آیپد وجود نداشت. خبر خوب این‌که جدیدترین نسخه WhatsApp Beta در TestFlight با iPad نیز سازگار است.

کاربران برای استفاده از نسخه جدید واتس اپ iPad باید بخشی از برنامه WhatsApp Beta سیستم‌عامل iOS باشند.

همچنین با عرضه نرم‌افزار واتس اپ برای مک در ماه گذشته، کاربران اپل اکنون می‌توانند یک حساب واتس اپ را در چندین دستگاه تجربه کنند.

اسکرین شات واتس اپ برای آیپد

اسکرین شات واتس اپ برای آیپد

در تصویر بالا اسکرین‌شاتی از رابط کاربری واتس‌اپ برای آی‌پد می‌بینید. بر اساس این تصویر به نظر می‌رسد واتس‌اپ آیپد به لطف نمایشگر بزرگ، همان رابط صفحه‌نمایش تقسیم‌شده مشابه با نسخه مک را دارد.

صفحه اصلی چت با نوار ابزار بالا و پایین در سمت راست صفحه نمایش داده می شود، در حالی که منوی چت‌های دیگر با نوار پیمایش در پایین و گزینه‌های پست جدید در بالا در سمت چپ صفحه خواهند بود.

کاربران برای استفاده از واتس‌اپ خود روی آی‌پد باید واتس‌اپ بتا را هم روی آیفون و هم روی آی‌پد نصب کنند. پس از انجام این کار، واتس‌اپ را در iPad باز کنید تا کد QR ظاهر شود و سپس با رفتن به تنظیمات WhatsApp > پیوند دستگاه > پیوند دادن یک دستگاه، آن QR Code روی آیپد را با آیفون اسکن کنید.

پس از انجام این کار، کاربران می توانند بدون نیاز به اتصال آیفون خود به اینترنت، از واتس اپ در iPad به طور مستقل استفاده کنند.

البته با استفاده از همین روش می توان واتس اپ یک دستگاه اندرویدی را روی آیپد استفاده کرد.

محدودیت های واتس اپ آیپد

البته باید بدانید که درست مانند WhatsApp نسخه Mac، نسخه iPad نیز از نظر عملکرد محدود است. به عنوان مثال، کاربران نمی توانند موقعیت مکانی زنده (Live Location) را ارسال کنند یا وضعیت (Status) جدید را از iPad منتشر کنند.

نظر شما چیست؟ از واتس‌اپ روی آیپد استفاده می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)